"En bad boll utan luft"

Idag har jag varit ute och grävt upp våran lilla gräs plett.. men den känndes inte så liten! Fy fan vad jobbigt det är att gräva! I alla fall när det hela tiden kommer massa rötter som är näst in till omöjliga att få upp...
 
Morgonen började hyfsat bra, Micke låg på soffan och kolla på tv när jag gick upp. Han sa hej och godmorgon och jag la mig bredvid. Vi lekte lite med Elvis som röjde om kring.. Ja en mysig morgon... MEN sen.. Han syster hade tydligen ringt så han ringer upp.. Redan där får jag obehaglig kännsla i kroppen. Han och jag skulle gräva tilsammans idag. Men han bestämmer för att åka till sin syster och hjälpa dom med deras i stället. 
 
Jag blir skit besviken och ledsen så jag springer ut och börjar hacka i jorden. Han kommer sedan ner och ska säga hej då. Han märker att jag inte vänder mig mot honom.. Då han förstår att något är fel.. Han börjar snacka om att jag alltid blir sur osv. Jag blir inte sur utan besviken. 
 
Så jag har gräft mer en hälften sen vart jag så trött ikroppen. Gick in och drack lite vatten och sen en dusch. Nu sitter jag här och segar. Försökt få tag i några som jag vill träffa och prata om lite mer privata saker. Men just i dag så vekar alla vara upptagna.. Så sjukt typsikt. Men samtidigt känner jag ingen ork eller lust till någonting. Jag känner mig tom, som en bad boll utan luft. Ingen ting jag försöker göra eller fixa blir rätt.. och sen undrar alla varför jag klankar ner på mig själv.. Jag ska försöka orka ta mig till centrum och handla lite.. Vet inte om jag orkar. 

Inte ätit specellt mycket de senaste dygnet. En cecar sallad igår och ett glas vatten idag. Inte sugen på något orkar inte fixa något.

Jag är utmattad helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0