Jag minns, jag tänker framåt..

Jag minns den tiden då hela min dag kunde vara helt förstörd för att vågen visade några hekton mer ena dagen än den andra.. Eller om jag ätit mer än dagen innan.. Jag antecknade varenda dag vad jag ätit och hur mycket/vad jag drack. Om jag åt "för mycket" så "fick" jag inte äta så mycket nästa dag..
Jag fick max äta 1 dl yoghurt och en tredjedels smörgås om dagen.. Eller två-tre gafflar med vanlig mat men då fick jag inte äta yoghurten eller någotannat sedan..
Jag kunde vara sur och skit arg på lillasyster om hon lyckades lura i mig en godis bit eller så. Iblnd tog jag ut det på andra saker.. tex att hon snott min tröja, fast hon frågat och jag svarat ja men att jag inte mindes det.
Den här bilden minns jag, jag tyckte att magen va så svullen att jag trodde jag skulle sprängas..
Idag undrar jag vart magen är?
Jag läser min dagbok och jag minns nästan inget av vad jag gjorde då. Nu känns det skönt att jag har boken att läsa i. Helt sjukt. Idag äter jag, GARANTERAT!.. Tider som vart, dom har varit.. Inget går att ta tillbka och inget ska man ångra. Jag tackar min lillasyster, att hon finns och funnits för mig. Det va hon som fick ta hand om mig.. Gick in till henne och va ledsen över att jag ätit lite en dag.. Sånt ska inte en lillasyster behöva höra. Min hjärna är skev och det går inte att ändra bilden på hur jag ser mig. Jag jobbar på att inte bry mig..
Den här bilden ville jag knappt lägga upp för att benen såg så extremt feta ut.. I dag önskar jag att jag hade dom där benen ^^

Lillasyster har fått nästan alla mina kläder.. Jag tog steget och kasta ut mina xxs xs och vissa s kläder.. Fy de där va hårt att skriva men det är sant.
Ni ska bara veta..
Hur mycket jag saknar vissa saker.
Ni ska bara veta hur mycket jag tänker på det som varit och det som väntas..

Det här är också en bild på när jag kände mig tjock som en.. ja, jag vet inte vad.
Många säger att jag ser lika fin ut idag.. men jag känner och ser att jag har ämdrats.
Och det är kanske en självklarhet.. Men svårt att aceptera.
Ni ska bara veta..
Hur mycket jag saknar vissa saker.
Ni ska bara veta hur mycket jag tänker på det som varit och det som väntas..
Skönt att skriva av sig...
<3

Kommentarer
Postat av: Danni

Vad stark du är som kan skriva om det jobbiga du har gått igenom, och vilken tur du har som har en lilla syster som alltid lyssnade på dig. Jag är verkligen jätte glad över att du har blivit bättre och äter bra nu och så, mat är ju verkligen en av dom bästa grejerna med livet haha, och du verkar jätte duktig på att laga mat och baka. Och du kommer alltid vara jätte söt, vad du än väger!

2011-09-27 @ 07:59:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0