Alla har vi drömmar..

Alla har drömmar, vissa om små enkla saker, andra om stora näst in till omöjliga drömmar. Min dröm är att få jobba som psykolog eller något liknande för ungdomar. Alt. Jobba på behandlings hem. - Kanske en konstig dröm men det är vad jag verkligen vill. Och jag får ofta höra att jag verkligen skulle passa som det. Nu har även föräldrar på jobbet sagt att det är bara för mig att bara börja, för att jag är så bra på att lyssna och förstå tycker dom...
Men det är inte så lätt.. Allt ska finnas på papper, allt ska man läsa sig till. Och det suget har inte jag, inte orken heller för den delen. Jag drömmer om att komma till min arbetsplats och få träffa den där personen igen, eller få höra att "Idag kommer en ny tjej/kille kl.. " Jag vet inte varför, men det skulle verkligen betyda något för mig.
Självklart kan jag också drömma om att vara miljonär och bo si och så.. Men det känns utom räkhåll och något som alla drömmer om. Vem vill inte vinna ett par miljoner? Men dom där miljonerna skulle inte ge mig jobbet.
Gjort idag
Ungdomsmottagningen imorgon, sms:at "snubben" om möglet i badrumet, ringt och beställt möbler, bokat tid hos läkaren, vikt tvätt, burit bort kartonger.. Som sagt så orkade jag inte gå till mitt SKIT JOBB idag. Så jag har enfå fått andra viktiga saker gjort ^^.
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0