Sjuk IGEN!

Va sjuk förr-förra veckan, då jag jobbade endast fredag.. Då va det örat som spökade, nu vet jag inte vad det är riktigt.. I lördags kom micke till mig och sen åkte vi in till stan och mötte mickis och philip. Vi hämtade ut biljetterna och sen gick vi och åt. Jag åt tackos.. men efter några tuggor började jag må illa. Det vart värre..

När vi sitter på ett cafe så känner jag hur allt börjar snurra, ja ber micke hämta vatten och tar en spec alvedon. Strax efter det så går vi till bion. Vi sätter oss och filmen börjar. Jag mår inte alls bra, började svettas men samtidigt frysa. Jag blundar för att inte bli mer illamående av filmen (vi såg gullivers resor i 3D.). Tllslut hjälper inget. Jag får springa ut från bio salongen (inte kul alls efter som att vi satt i mitten). Jag hinner precis in på toaletten och POOf så kräks jag :S.. Jag andas och försöker ta det lugnt. När jag ställer mig upp så skakar benen något fruktansvärt. Jag andas djup några extragånger innan jag öppnar dörren in till salongen..

Jag hängde ju inte med så super bra i filmen men urs vad tråkigt att må så här när ja väl gör något.. Vi sa sen hejdå till Mickis och Philip och tog en taxi hem till Micke.. Jag sitter och försöker andas och inte spy.. När vi stannar och micke ska betala så går jag ur bilen.. det går typ 5 sek sen står jag i diket och kräks.. Urs det va verkligen hemskt! och jag skämms verkligen när jag spyr och mår så dåligt.

Natten fortsatte så här varranan timme sprang jag upp.. Jag kände på kvällen, strax innan vi åkte in att magen va helt uppblåst.. Farmor och farfar hade ju pressat i mig massa bullar, kakor, godis, glass, massa mackor osv. Och det är jag absolut inte van vid så kanske inte konstigt att kroppen reagerade.

Nu har jag inte spytt sen söndgs morse vid 9 tiden men kroppen är svag, jag orkar inte stå upp allt för länge. Sovit näst in till hela dagen, vart yr av att kolla på tv. Så blir hemma i morgon också, men hoppas verkligen att jag kan jobba på onsdag!

PussPuss<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0