Jobbig dag!

Ja denna dag känndes verkligen lååång. Tre tjejer skrek i morse.. Under vilan ville två små inte sova, varav en skrek i mellanåt och väckte den andre tre gånger. Men till slut fick jag och min ena kolega alla att sova.. Fick ingen rast för chefen va där och då snackades det bara jobb.. vilket inte kändes så bra just idag.. ångrar att jag inte gick ut en bit och satte mig på en bänk för att läsa i min bok.. Men nu gjorde jag inte det. Så rasten vart att prata jobb.
När barnen vaknar är en kille jätte ledsen (syskonen brukar bli ledsna och sakna sin mamma) så jag lyfter upp honom och sätter honom i mitt knä.. då jag känner att han är super varm.. Han hade kissat på sig, bykorna, tröjan, madrassen och filten va helt dyngsurt! så jag hjälpte först honom att byta kläder och sedan ta hand om filt och madrass.
Efter det hör jag hur en kille skriker inne vid skötbordet.. Jag ser att han är hlet super svullen i rumpan och över hela snoppen och allt :( tyckte så synd om honom. Min kolega viste inte vad vi skulle göra då jag sa att vi måste ringa föräldrarna och medela detta. Så det vart jag som fick ringa pga att dom trodde pappan skulle bli arg.. Jag han inte säga mycket mer än att allt va helt svullet och super rött, då han avbröt och sa "Jag kommer och hämtar honom alldeles strax".. Mot em så frågar jag om tjejen som va sjuk idag kommer i morgon.. ingen viste så jag fick sätta mig och lägga om schemat.. men då vart det knas för ingen ville stänga två dagar isträck och själv har jag inte stängningar så när jag sitter där och grubblar så ser jag på klockan 15:05.. jag hade slutat för fem min sedan.
PÅ vägen hem ringde jag lillasyster och pratade av mig allt, va verkligen helt slut.
I övrigt om mig så känner jag mig så fruktansvärt tjock nu förtiden.. min kropp käns typ inte som min. Låren har blivit större, höfterna bredare och magen en smula rundare (milt sagt) men jag käpar på och försöker verkligen trycka bort dom tankarna..
Pussiluss - maten ringer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0