Föräldrar och personal..

Idag när jag åkte till jobbet så va jag väldigt trött. Plus att jag har sjukt ont i knäet och hörseln är inte tillbaka helt än :/. Så kommer jag till jobbet och tar hand om några ledsna barn och sedan tar jag några och har idrott med dom. Det gick ok och barnen gör framsteg :). Igår fick jag ju veta att två barn inte sov.. så idag berätta jag för UTBILDADE FÖRSKOLE LÄRARE hur dom barnen behöver ligga och hur jag brukar göra.. efter som att jag inte fick ha vilan. Så jag tog disk och bord + golv.. sen rast. Efter resten kommer de två barnen fram springande mot mig. Då en av pedagogerna berättar att hon inte fick dem att sova.. så i morgon ska jag ha vilan..- varför lyssnar inte folk första gången? Dig vet, precis som jag att barn behöver rutiner och trygghet hos vuxna.. då de här två barnen går efter mig som ank ungar. Och jag har sovit med dom fram till i går.. svårt att räkna ut varför dom inte sov?? Ja tydligen. Plus att en förälder ringde till vdn och klagade om massa saker. Som tur är fick jag egen tid med vdn så jag sa hur jag känner och hur jag försökt lösa allt men de känns som att de bara e jag och en tjej till som verkligen anstränger oss. Då hon lugna mig och sa att jag ska inte ta åt mig personligt, utan vi som arbetslag får försöka lösa det här så det absolut inte upprepas. Även om det stämmer så är jag stressad o orolig, tänker på jobbet hela tiden på massa saker som måste göras men inget händer.. nästan inte i alla fall. Så idag (precis som förra veckan) tog jag tag i massa saker. Sen är det "bråk" om mig, både nacka och Älvsjö vill ha mig i personalen, och tyvärr kan jag inte dela på mig. Men om jag skulle få bestämma så skulle jag ta nacka men får se hur det blir.. Nu har jag precis bakat fiffirutor ;) hoppas dom blir goda. Pussen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0