Sjuk - Äta potatis?

Jag vart aldrig helt frisk, frysigt, hostat och snytit mig hela dagen. Så som tur är har man så sjukt underbara kolegor som ställer upp. Så en tjej stängde åt mig så jag kunde gå hem vid 4 tiden. Jobbig att vara sjuk men samtidigt va det en annan kolega som frågade hur jag egentligen mår.

Det jobbigaste är att jag mår bra men samtidigt inte bra. Efter som att jag blir sjuk helatiden så är inte allt helt bra för då vore jag inte sjuk.. Ja ni hajar! ;)

När vi va på dopet så kännde jag mig inte heller på tipp topp som jag önska att jag va.
Men som pappa sa "Om man är sjuk så är man" sen att han tror att potatis hjälper mot allt är en annan diskution.
Jag jobbar med mycket folk som vill gåner i vikt - hålla sin vikt.. hur som, så hör man så mycket om dittan och dattan. Jag ÄLSKAR potatis och har alltid gjort och alltid hört av folk att "Du gillar potatis va"

Men nu är det så att potatis och pasta har jag lagt lite åt sidan, och då menar jag LIITE!
Det vart tex pasta tillmiddag och de fanns inget annat hemma.

Jaja nog om potatis och annan skit.

Vill bara avsluta med att en kolega är så söt, hon erbjöd sig att stäng och sen sa hon
"Hur gör du med morgon dagen?"
"Jag vet inte, tror jag kommer"
"Bestäm dig NU!"
- med ett skratt
"Hmm, jag vet helt ärligt inte Så DET SÅ!"
"Okej nu går jag till andra avdelningen och medelar att jag stänger..."
"Ah gör så"
Hon är borta en stund och kommer tillbaka igen..
"Du är ledig imorgon! Har JAG bestämt, *** är vikarie för dig!"

Tyckte de va så omtänksamt och gulligt av henne! <3

De va allt för stunden.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0