Saker att göra...

Ja just för tillfället så har jag dagarna planerade med saker.. För ovanlighetens skull, men det är faktiskt skönt. Idag kollade jag på klcokan innan jag gick in på dagiset, då den va strax före åtta. Sedan va vi inne en liten stund, ut på gården, in och läste lite böcker och så, sedan vart det mat. När vi sitter och äter kolalr jag upp på klcokan.. Shiet! va min första tanke.. Klockan va REDAN 12!! Hur kunde det komma sig?! Det betyder att jag behöver gå om en timme och det ville jag inte riktigt.

Men efter maten fick jag ta hand om dom äldre barnen, läste lite böcker och sedan fick dom rita. Sen va det dags för mig att gå. Kvart över ett är jag på väg hem för att rasta hundarna och bytaom inför arbetsintervjuvn.

Så denna dag har varit väldigt full med saker, men samtidigt så känns det "jaha? vad ska jag göra nu?" Urs jag blir så sjukt lätt rastlös! Inte, verkligen INTE okej. Många nära tror att min sömn skulle bli bättre när man jobbar och framför allt när det gäller dagis.. Men nej, jag va trött ca den första timmen sedan vart jag pigg.. När det va sovdags va jag klartvaken. Så inatt sov och vaknade jag varrannan timme, men va vaken längre perioder. Klockan sju ringer mobilen.. Jag ställer den på 10 min till. TUR va det! När den ringer igen så har jag sovit så otroligt bra, men ville självklart sova mer. Men nej upp och hoppa!

Jag vaknar till som bäst när jag går mot dagiset, det är tyst och stilla ute, luften är så där små kylig så den känns verkligen frisk in i näsborrarna. Lyssnar på lagom tempo musik och går ganska raskt. Det är verkligen en skön start på dagen. För man får passa på att ta de lungt och så innan man öppnar dagis-dörren ^^.

Nu ska jag ringa och kolla vart lillasyster tagit vägen!


Puss Puss på er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0