Min födelsedag va Magisk!

Jag vaknade vid 9 tiden gick upp och duschade. Lillasyster och en kompis stod i köket när jag duschat klart. Dom hade dukat fram fruckost och tänt ljus :). Mys! Sedan bytte jag om och segade lite.. sen ÄNTLIGEN va det dags att gå till psykologen! Oj vad jag har längtat efter henne! Samtalet gick otroligt bra och det känndes så skönt när jag gick därifrån, hon sa massa smarta saker som jag tänker och funderar på fortfarande. Otroligt skönt!

När jag kommer hem så storstäda jag hela huset, damma hyllor och prydnader, damsög, torkagolven. Jag målade naglarna, valde kläder.. Visade sig att klänningen gått sönder i tvätten så de va bara att sätta sig att pilla med det, den klarade sig! Sen började jag med maten, eget recept på lassange.. Dvs MASSA pyssel med den! Och jag började bli en aning stressad.. Pappa ska åka och handla då han säger att det kommit ett blombud till mig.. Jag höll på att smälla av!!
Det va FÖRSTA GÅNGEN I MITT LIV! så jag springer in i köket och river upp pappret och läser på lappen.. "Grattis älsk!" Jag fick panik, skratta lite åt mig själv, sedan försökte jag tyda text stilen, vem som skrivit. Tillslut ringer jag till en kompis och har verkligen panik.. "Är du dum eller?!!"... "Klart att dom är från Micke!" Då jag berätta om tex stilen.. "Men snälla lilla du, det är ju dom i butiken som skrivit lappen!" Men jag kunde inte ta in det i huvudet.. Att Micke skulle ha skickat blommor? nej det fanns inte i min hjärna! Men såklart vart jag super glad, det låg även en jätte söt nalle i! :) <3

Sedan fortsatte jag med lassangen. När den va klar att sätta i ugnen började jag sminka mig, sedan kom det ett till blom bud, det va från morbror och hans fru. Tack och lov att de stod namn på dom :P. När jag sminkat klart mig går jag och ska göra salladen.. Då knackar det på dörren, det va Micke. Jag sa "Blommorna va från dig va?" Sa jag lite försiktigt. Jaadå dom va från honom. Jag berättade att jag vart så glad att jag hade fått tårar, ja så glad och överaskad vart jag! När salladen va klar så bytte jag om och sedan fick jag ÄNTLIGEN sätta mig ner en 20 min och bara ta det lungt. Sedan kom gästerna. Vi va "bara" 11 personer just för att jag inte ville ha något stort, jag hade sagt att det räkte med farmor och frafar, familjen och Micke såklart. Men sedan ville jag bjuda farmors syster Dorran. Mamma bjöd in några andra vänner så det vart lite folk endå. Men OJ OJ OJ vad grattulationer jag fick på Facebook, så chockad! Så gulligt av alla.

Maten tyckte alla om, lika så med mina bullar. Alla vill att jag ska bjuda in dom oftare på lassange och bullar haha! Kul att höra för jag känner mig inte så där super hemma när det gäller matlagning och bakning!

Mickis ringde och sa grattis också, vart verkligen jätte glad! Så sa hon att hon tänkt skicka blommor. Gulligt men skulle ha kännts som för mycket. När gästerna åkt hem så tog vi en liten chot och sedan vart det Yatzy!

När vi la oss så somnade jag och Micke till Karate kid. Det mysigaste av allt va att vi delade täcke HELA natten och kramade om varandra nästan hela natten.. Aldrig hänt, efter som att Micke har svårt för hud mot hud eller hur jag ska förklara. Så det betyder verkligen MASSOR! :)<3

Vi vaknade ganska tidigt, ca 7 tiden. Mamma och pappa skulle iväg och lollo skulle till jobbet. När alla gått så sov vi lite till. Sedan vart det morgon MYS, massa pussar och kramar... <3
När Micke skulle gå så kramades vi som aldrig förr. Massa små pussar och lite så... Sen gick han.

Jag vet inte varför, men varenda gång vi är hos mig och han åker så känner jag mig så ensam och tom inombords. Det blir verkligen tomt och dystert. Jag vart helt ensam hemma. Wiggo började strax efter att leta efter Micke över allt. När jag börjat tröttna på det så sa jag "Micke"... Wiggo sprang till yterdörren och satte sig ner och la blicken på handtaget, och där satt han MINST tio min, 5 min tyst och bara titta. 5 min då han "pratade" och kollade på handtaget. Gulligt, sedan letade han i garderoben och under lillasysters säng.
Min Lördag vart bara hemma-film-göra-ingen-ting-dag.


haha bjöd i alla fall på lite bilder ;)
LÅNGT inlägg men känns som att jag ville få med allt. :)
Puss Puss<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0