Wisby Cupen

I fredags mötte jag upp Sarah på Gullmarsplan, det roliga va att vi kom fram exakt samtidigt. Vi gick upp till bussen som skulle ta oss till Nynäshamn (861). Den tog ca en timme och stannade på typ 3 stationer så det va väldigt smidigt. Väl framme så hoppar vi av och går mot båten. Vi ser Helen och Lotta i kiosken, när dom är klara går vi till in checkningen. Allt gick så smidigt. Väl på båten planerade jag och Sarah varven och lite om tävlingen sedan handla vi en varsin varm-smörgås.

Båtresan tog väl tre timmar ca. När vi går av båten har vi ingen aning om vart vi ska, Sarah hämtade sin väska och bara för att vi gick lite längre bort så såg jag 3 bussar så vi gick dit och fråga fall det va dom som skulle ta oss till skolan. Det var det, vi satt fyra st på den och det tyckte vi va så skönt. Men plötsligt stannar bussen igen och släpper på miljoner med folk. Den resan tog 5 min knappt. Vi hoppar av och sedan fick vi gårunt och leta vart vi skulle in. Plötsligt ser vi en människa inne i en byggnad, vi knackar på.. Hon öppnar och släpper in oss och vänder ryggen till.. Vi ropar ursäkta och frågar vart vi ska ta vägen. Vi skulle in i en annan byggnad som dom inte hade någon nyckel till så dom frågad eom vi kunde kontakta någon som redan va där. Vi ringde Kattis så hon kom och öppnade. När vi borstar tränderna så upptäckte jag att det fanns bara kallvatten!

Hela natten vaknade jag stup i kvarten. Gick upp halv 8, vi åt frulle vid 9. Eller inte jag då, men dom andra. Sedan kolla vi på klass B och åt lunch vid 12, efter den va jag och nattis ute med tjejerna, dom fick busa lite. Sen in och kolla på prisutdelningen. Sen in på rumme o fixa håret på dom + byta om.. Sen tror jag att det började. KAAAAAOOOOSS!

Men vi tävlade en då och de va så otroligt starkt av tjejerna! Verkligen stolt över dom, dom kämpade verkligen in i det sista! <3

Vart ingen medalj men totalt kom vi 6:a av ca 11 lag! Så det va super!
För mig va dom värda GULD minst med danke på alla motgångar vi fick!

Tävlingen va slut vid nio då det vart middag och sedan duscha och sova.
Upp klockan sex packade och hoppa på bussen vid 7. Båten gick 08:05
Resan gick helt ok, tre timmar lite lång tråkigt i bland men sånt man får ta! ^^

När jag kom hem tog jag en varm lång dusch. Ringde sarah och frågade hur man kollade resultaten men då förklarade hon vilka platser vi kom på i vilken gren osv.
Sedan ringde jag Mickis och pratade i över en timme med henne :D KUL!
Nu har jag ätit Grekisk sallad till middag och sedan spelat monopol.. Juste ringde Micke en stund också!

Ja det va min helg det, är super trött! Mådde dåligt när jag och sarah åkte till gottland och det vart bara värre och värre men bet ihop för gymnasternas skull. Så har varit skönt att bara slappa och tagit det lungt.

Nu laddar jag in för jobb i morgon 07:45-16:30


Godnatt, Puss!<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0