Städning + kännslor!

Jag vaknade vid kvart i tio. Gick upp tog ett glas joice och en macka. Tog ut hundarna och tog in posten. Ett brev va till mig från skatte-verket. Självklart handlade det om gymnastiken, så slarviga dom är som inte sköter pappersarbetet ordenkligt.. men men jag ringe upp skatteverket och sa som det va, hon tackade och skulle fixa till det som va fel. Sedan började jag att städa. Började plocka i vardagsrummet, sen hallen, sen köket, sen toletten och sist svalen. Jag damsög sen och torkade golven pysslade och fixade.

Nu funderar jag på att hoppa in i en dusch och sen damsuga mitt eget rum.

Jag har börjat få en väldigt bra kontakt med en gammal kompis från 9:an (andra året i 9:an). Vi umgicks inte så jätte mycket, men nu har vi mailat och hon har frågat mycket om hur jag mår också vidare. Väldigt skönt, idag fick hon ett väääldigt långt mail om mina år. Jag själv faller nästan i gråt när jag drar upp det igen, för jag vet själv att allt är inte över än. (allt kommer inte heller att försvinna). Skönt att bara skriva ner sakerna, det är lättare än att prata om det och efter som att vi inte kännt varandra så super bra så är det lättare att öppna sig också.. Här i bloggen gör jag det inte längre efter som att så många som känner mig läser den. (Har min anonyma blogg där jag skriver om hur jag mår osv.) - Vill tacka henne för det <3
Jag vill även bara säga att Mickis är en sån super fin vän också!

Om jag hade kommit över det så hade jag inte blivit så rörd som jag vart.
Ingen ser mig när jag ska sova eller på dagarna när jag är själv, det tycker jag är super skönt. Då kan jag bara vara och vara den jag tror att jag är. Men så fort någon ringer eller komemr förbi slår hjärnan om till något helt annat. Låter kanske helt CP men så fungerar min hjärna och jag kan inte hjälpa det.

Det är som att hjärnan går in i "försvar", att jag är pigg, glad och mår toppen.
Det är ju det alla vill se, det vet mitt undermedvetna så väl att det taröver.

Lillasyster åkte i går kväll upp till mormor i norrland för att fölet ev kommer. Jag pratade med henne när jag lagt mig i sängen (ja jag är lite mörkrädd efter den där jävla filmen) men hennes batteri började att ladda ur så vi la på. Jag låg och vred o vände på mig halva natten men lite sömn fick jag allt. Hon har även med sig min kamera!! Men hon skulle komma hem i dag typ. Höhö! - Hon e lite knäpp hon också!

På senare år har hon varit som min mamma typ. Hon som har tröstat och funnits där för mig och det gör hon än idag. När jag inte kan sova för att ångest och annat tar över mina tankar så vet jag att jag får sova bredvid henne, det känns så otroligt tryggt! Värdens bästa Lillasyster har jag i alla fall! <3

Nu ska jag duscha!


Puss Puss<3



Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja, det var lite läskigt faktiskt, men det gick ju bra som tur var.



Jaså, ja om man har hund så är det väl lite tvunget, men det är ju positivt att ha hund isåfall. :)



Valborg var..rätt trevigt, men inget storslaget.

2010-05-04 @ 15:39:20
URL: http://stegvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0