Skolan med lillasyster.

Igår kväll kunde jag verkligen inte sova. Jag verd o vände på mig,kramade kudden och försökte inte tänka alldeles för mycket. Men de sluta med att jag bara tänkte på micke och oroa mig över dagen som väntade.

Jag kom på att jag hade lovat att träffa angelica och sa till Lollo att jag kunde komma på eftermiddagen till hennes skola. Så jag hade lovat två saker under samma tid punkt. Detta gjorde att jag inte kunde slappna av.
Så när jag kännde att jag började slummra till.. Ja då hörde jag pappa, då är klockan alltså fem. Jag kunde då inte somna så jag låg och små vila. Gick upp vid 7-8 tiden. Duschade, fixade mig och sen körde mamma oss till skolan.

Det va roligt att vara där, men endå lite konnstigt. Vi stötte på skol-kyraton - HAHAHA ni skulle ha sett hennes min!
Förklarade att jag va en gammal elev (två kill kompisar till lollo räkna ut att de va 9 år sen jag började där).
Kyraton "Ja, vad heter du?"
Jag "Linnéa"
Hon backar typ en meter och ser väldigt chockande på mig..
"Men guuud, men oooj! Hur är det idag?"
Så förklara jag vad som hände under gymnasiet och så.
"Men ooj så OLIK du är dig" - det repeterade hon några gånger. (vet inte om jag ska ta de som något bra eller dåligt) höhö.
Jag "Jaha, jasså hehe"
Kyraton "Ja gud ja! Och oj vad jobbigt du hade det. Minns samtalen än idag"
Jag "Hehe jaha, jasså"
Kyraton "Ja men vad händer just nu då?"
Jag "Jag söker jobb och vill in på socionom utbildningen här i stockholm"
Kyraton "Jaha, välkommen i klubben,vad spännande då kan du komma in där o sen kan du bli min praktikant"
Jag "Hehe, ja absolut! Det låter bra det" 

Sen snacka vi en massa annat, men de roligaste va minen hon fick när hon kom på vem jag va/är höhö.

Jag o lollo flumma runt iskolan, efter lunchen så satt vi i ett litet grupp-rum med Anna, Zeb och "Moratresk" (hahaha jag minns inte hans namn) Men dom va SJUKT roliga och jag va tanten i rummet. höhö sköna människor.
Vi gav läraren Johan present till hans dotter och senare gav jag och lollo en present från henne och mig, en lila heffaklump. Hon hade samtal med honom då hon fick ganska många tårar.. Men förstår henne absolut, nästa så jag också fick. Johan är en sån sjukt bra och underbar människa! 

Underbara läraren Johan och Lollo (som ni ser så va hon väldigt ledsen <3)



På basgruppssamlingen så fick han en tavla av hela basgruppen och det va fler som grinade. Johan själv ville inte gråta idag utan det vill han spara till juni, men jag såg att de va VÄLDIGT svårt för honom. 
Vi säger hejdå och klär på oss kläderna. På g ut så ser jag att mamma ringt två gånger. Det visade sig att hon flugit av hästen så hon kan knappt gå :S AS läskigt!

 
Lollo ritade Micke och mig i framtiden.. Vet inte vad jag tycker xD

Efter denna "skol" dag så gick jag och lollo hem. På vägen möter jag en kompis mamma, inte sett henne på AS länge. Så vi snacka lite och berätta att Johan ska bli pappa ledig (hennes ena dotter hade också honom) Då hon utbrister..
"Jaa gud ja, han va ju en TOPPEN lärare verkligen! Gullig och trevlig person som inte bara ser elever som elever utan ser personligheten hos eleverna" (hon formulerade lite bättre men något sånnt) .

Nu är vi hemma och slappar. Jag skulle träffa angelica men efter som att dom ska flytta så har hon endel att stå i. Packa och ränsa, vilket jag ABSOLUT förstår :) 

Så en mysig dag va det! - Kvällen vet jag inte riktigt vad jag ska göra, men får se. 

Puss Puss<3

 


Kommentarer
Postat av: Lissie

Åh, sånt kan vara lite jobbigt. Att träffa på någon man inte sett på länge, en lärare eller kurator, som frågar hur allt är och tar för givet att det har blivit så mkt bättre än sist. Men de vill väl bara väl, egentligen.



Hoppas du får en fin kväll, kram!

2010-03-26 @ 18:28:09
URL: http://thinline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0