Samtal 2.

Idag åkte jag till centrum vid ett för att gå till psykologen igen.
Hon verkar gullig och snäll, men hon läser av.. Dvs hon säger inte så där jätte mycket utan vill höra på vad jag har att säga och sen kommer hon med kommentarer "Mhhm".. "aha".. "Okej, hur känns det".. "hur tänker du kring det"... m.m

Det är lite läskigt.. Jag vill att hon ska prata lite mera, så nu ska jag ev börja gå till en annan tjej som jag gick till för ca ett årsen. Men slutade hos henne pga hon skulle resa i flera månader. Så det betyder att jag kommer kanske gå till 2 olika, hon som jag går till nu vill jag absolut inte sluta hos! Men bra med att höra med två.

Men det skadar ju inte att försöka.

Men tillbaka till samtalet..
Hon frågar hur jag tänker och känner mig innuti, hur jag tycker att kroppen mår. Vad svarar man på det? När man inte har någon aning.
Jag sa att jag har börjat känna mig väldigt trött och seg men att jag endå vill göra saker. Sover dåligt men kan ligga kvar i sängen väldigt länge, vilket jag mer eller mindre haft problem med.
Jag vet inte riktigt vad jag tycker om samtalen, dom känns obekväma och overkliga. Men framför allt läskiga, vad tycker hon om mig? vad tänker hon om mig? - Hon sa idag att hon tycker inte att jag är knäpp i huvudet så jag antar att de är en bra kommentar (?). Höhö.

Tänk vad sjukt förvirrad man kan vara!

Men efter helgen
så känns det väldigt bra mellan mig och Micke, han har börjat visa mer att han vill vara med mig, att han verkligen älskar mig (sen att jag inte kan fatta det är inte hans fel). Jag berättade även för psykologen att jag tänkt en massa på att micke är värd en mycket bättre tjej.. Det sjukaste är att jag tänkt det, aldrig sakt det högt och tänkt på vad jag egentligen tänker..

Så när jag sa det högt till henne så hörde jag hur groft det lät. Så jag vart nästan ledsen.. Fatta jag vart nästan ledsen av min egen sjuka påhittade tanke. Han har inte visat minsta täcken på att han vill göra slut - Bara tagit avstånd, men aldrig mer än så.

Men jag är så sjukt glad och tacksam över att jag har honom, han är endå min Micke!<3

Nu fick jag bråttom till träningen.. Suck!

Hörs sen!

Puss Puss!<3



Kommentarer
Postat av: josefin

Vad är det för samtal du går i, är det hos någon psykolog eller?

2010-03-18 @ 14:35:20
URL: http://stendahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0