Måndag 15/3-09

(Inläggen Fredag,lördag,söndag tillhör det här ;D )

Vaknade jag av att mickes klocka ringde, han pussar hejdå och jag frågar om jag ska åka hem eller vara kvar. Han vet inte och säger att vi hörs under dagen. Så jag väntar på att han ska höra av sig.

Jag går upp några gånger under morgonen för att dricka, gå på toa, osv.. Jag ser att Carina är hemma så jag vill inte väcka henne men ville vänta på att äta frulle med henne.. (ja annars äter jag inte fruckost ehe).

Hon går upp vid tolv, så jag tar på mig mjukis kläder och vi myser i köket.

Lite senare under förmiddagen säger hon att hon ska ta en runda till city gross och frågar om jag vill åka med.. Micke har inte svarat än och jag vet att Carina inte mår så bra och tycker de är skönt med sällskap och jag tycker de är kul att umgås med hans mamma så varför inte åka med ;).

Vi går till bussen vid kvartöver ett. Hon köper de hon ska och sen lämmnar hon in några vinst-lotter.

Vi tar en buss till skärholmen c, micke skickade Carina (och mig) på uppdrag att köpa kallingar åt han. Så vi går in på först MQ och sen till björn borg butiken.. Slutar med att vi köper ett par i björn borg butiken och sen ett två pack på MQ.

Efter det så bjuder hon på fika och vi pratar om allt och inget. Sen kommer vi in på hur länge jag gillat micke, då jag svarar att de gjorde jag redan när jag va 15, så varige gång jag dejta någon annan eller så, så tänkte jag alltid på han mer eller mindre. höhö. Då ringer Carinas mobil, då hon svarar och säger sen till mig "När man talar om trollen" Så förstod jag att de va Micke - Såklart.

Undertiden hon pratar med honom tar jag upp min mobil och kollar om någon messat.. Ja han..
det stod typ "Heej! Åker du hem eller? är as trött och på piss humör.. Puss!"
När jag läste det så känndes det inte som att jag hade något val x). Då jag känner mig lite smått besviken, efter som att klockan va 3-4 så känndes det sent och jag hade alla grejer hemma hos dom.

Strax efter så åker vi hem, jag plockar ihop mina saker och sen ringer jag mamma för säkerhets skull.. hon sa på dagen att ingen kunde hämta, men skadar inte att fråga.

Det slutar med att hon hämtar mig! Yey älskar min mamma i bland assso.. höhö ne men de va skönt. Det som känndes lite små jobbigt va att hon skulle komma vid halv 7-7 då micke brukar komma hem.. (jag fick för mig att han inte ville ha mig där när han kom hem) - jag är knäpp jag vet

När han kommer så går jag fram och ger han en puss. Sen går jag in på hans rum och försöker ringa hem, pappa och sen mamma.. Ingen svarar. Carina säger att jag mer än gärna får äta med dom, men det känndes som att precis då kommer mamma ringa. Och sen hade jag den där kännslan att han inte ville va med mig (jag är störd!). Jag ringer mamma vid tio i 7 då hon säger att hon skulle precis ringa.
De va ca 5 min efter att jag tackade nej till maten..
Då hon prata om att jag kunde få med mig lassange.
Men de känndeslite dumt.

(Det började under dagen strax efter att jag fått reda på att jag skulle hem, jag visste att de skulle bli pankaka hemma, de hon vet att jag hatar. Så hon sa att jag kunde få med mig en låda med lassange. Jag sa att de va lungt. att jag kan laga något annat hemma. Då hon viste att jag va lite seg och orkade inte åka hela vägen hem. Men skulle kännas dumt att komma hem med en låda mat) 

Jag går och hämtar min väska och det som jag hade i hans rum. När jag är i hallen så kommer Carina och kramar mig hejdå och ger mig en puss på kinden. Strax efter kommer micke.
Jag tar på mig skor och jacka. Men kännde mig lite stressad, efter som att de känndes som att han inte ville ha mig där och nu vart han "störd" i middagen (Jag är sjuk i huvudet! höhö). Så jag går fram och kramar mig och han pussar på mig och kramar mig igen, jag pussar han på nacken och han håller kvar mig.
Sen tar jag på mig halsduken, vatarna och väskan.. Han står kvar och väntar.
Jag öppnar fort dörren och säger hejdå.. Då han säger hejdå och vill att jag messar eller så sen..

Väl hemma så är de "bara" min hundar hemma, skönt men endå tomt. Jag kollar vad det finns för bröd och yoghurt.. inte mycket inte, mat finns det alltid i stora lass.. Men inte sånt där "lättare".
Jag frös ganska mycket så är på g in i en dusch, då jag kännde att jag kanske ska messa micke och säga att jag kom hem levandes. Det gjorde jag.

Sen duschade jag en varm dusch, sen myste jag ner mig i soffan och började blogga dom här inläggen + att jag kollade på halv åtta hos mig och failjen annorlunda :). Sen kom pappa hem och valde tv kanaler.
Nu ska jag och lillasyster dricka lite te och så.. (hon har väntat ett tag, efter som att jag fick skriva om det här inlägget!!!)

Nu ska jag käka och sen soova.
(Inläggen Fredag,lördag,söndag tillhör det här ;D )

Puss Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0