Rättvik- Ska man skratta eller gråta?!

Igår satt vi på bussen in till rättvik i ca en timme. Soffan sov typ hela vägen in. Väl inne så regnade lite grann, men vi tog ut pengar och sedan började vi titta på sakerna som fanns på marknaden. Men det visade sig att dom höll på att stänga precis när vi kom. Så vi rejsade runt och kollade vad som fanns.

Jag köppte lite saker, men va lite lagom kul när man behövde stressa runt, hahaha.
Vi gick sedan och åt middag på en resturang, självklart va det fullt med barn familjer med ungar som skrek och bråka. Men vi övdelevde även det! ^^

Klänningen jag köppte

Jag köppte två ringar och ett armband till Micke-pnken ^^

Köppte ett glas till Casandra som jag brukar barnvakta :)

När vi ätit klart så ringde vi till Lena för att se om hon kunde komma om en stund, klockan va nu kring fem tiden. Men hon hade fullt upp på jobbet så vi fick gå runt i butiker en stund till- Bokhandeln 1½timme ca - Cafe ca 1 timme- Hemköp nästan 2 timmar...

Bokhandeln: där va vi först inne o kolla efter böcker (så klart) men sen när vi ville gå så började det ös regna så vi stannade kvar där inne (jag hade flipflopp så ville inte gå ut!).

Cafet: Satt jag med en kopp te och en chokladboll o soffan samma fast med en festis. Där satt vi och va lite tjuriga på våran otur som vi alltid har! Men sen började vi skratta åt det hela. Jag ringde en snbbis till Micke och han klagade på att de va så varmt! haha då jag vart skit sur på han!. När vi märker att det bara är vi kvar bestämmer vi oss för att gå.. då det visade sig att dom inte sätt oss, så när vi går mot dörren är det igenbommat. Vi blir utsläppta och soffan åker på rumpan ut (hon halkade). Hahaha. Vi kännde oss så där lagom typisk-stockholmare.


Hemköp: Vi sprang ut i regnet från cafet till hemköp, jag tappar mina solbrillor på vägen så får vända och hämta dom igen. Väl inne på hemköp så köper vi lite godis, chips och hallon saft! Sen sätter i oss vid in gången till hemköp. Vi sitter först och pratar och sedan läser vi lite tidningar.. Soffan köper en studsboll för 10 kr. Så vi kör gris och lite så. Äntligen ringde Lena, vi skulle ses inne på konum.


Hemma: Väl hemma va klockan strax efter 9, då vart det att krypa ner i soffan och bara slappa! 

En sån satans dag! 

Puss Puss på er<3 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0