Onsdag - Orsa-Yran

I Onsdags åkte jag och Soffan till Orsa med ett gammalt tåg.



På tåget fick vi sällskap av två gamla gubbar, Ingmar och Olle. Dom va väldigt pratglada. Under tågresan spelades det dragspel och lite andra instrument.
Resan tog ca 1½timme.





Väl framme så bestämde vi oss för att äta, Maten smakade skit så vi gick till ett fik i stället då jag åt en sallads macka som va super god. När vi va mätta o glada gick vi runnt i Orsa, de va massa musiker som stog lite här och där som splade och folk sjöng med. Men på gatorna så stod bara folk, dom gjorde inget dom bara stod.. Precis som i stan här hemma.. Folk bara är ivägen haha. Men vi kollade på sakerna som fanns o köpa på de olika stånden.. Då en Farbror klappar mig på axen. Det va han från Rättvik som sålde armband som jag ville köpa till Micke men dom han stänga så jag köppte det också så hanfick två stycken^^ .



Jag och soffan spelade även lotteri, man skulle kasta tre bollar på burkar som stod uppställda på en hylla. Jag fick ner alla utom 1 då jag gick skitsur därifrån. Men efternågra meter bestämde vi oss för att spla engång till. Då fick jag ner alla utom två!!! Så då gav vi upp, soffan fick inte ner en enda andra gången vi spela xD.


 
Vi gick runnt lite till och bara flummade runnt.
Tåget hem gick 22:30 så vi gick dit ca en kvart innan då vi satte oss i vagnen längst bak. Vi va helt själva, tyst och lungt.. På mindre än en minut så va vagnen full med musikaler, folk hade små gitarrer som dom spela på, folk sjöng med och ett dragspel hängde på. Plötsligt frågar dom vad vi vill att dom spelar. Så det var lite sommaren är kort.. Men så kalrt så tappa vi bort texten xD hahah.


Väl hemma så somnade vi glada.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0