Angelica & Jag

Japps igår satt jag hemma, segade och tog det lungt. Träningen på eftermiddagen så passade på att bara ta de riktigt lungt.. Pga ryggen. Men nån timme innan träningen så frågar Angelica om jag vill med ut, haha! Först så tvekade jag men ångrade mig väldigt fort. Så jag började kolla ut kläder och packa väskan. 

Träningen gick väl okej, men nya tävlings drekter har kommit så de tog väldigt mycket uppmärksamhet + dans skorna. Jag fick skjus av en förälder till bussen. Då jag ser att Angelica skrivit och sagt att de inte blir något. Så tänkte byta buss på gullmarsplan, då hon ringer och säger att hon ska på en spelning men att jag gärna får följa med. Så vi möttes vid globen och sen in till t-centralen för att möta hennes syster och systerns pojkvänn. 

Middagen vart på pizza hut då vi slutvärderade alltihoppa: Karins lassnage (som finns i mat butiker förmicro) är godare än den jag fick. Pizzan va de godaste som de ätit, all smak fanns på varige bit. Dom hade ingen sprite!! vi fick vänta på maten i 200år, vi fick kvittot då vi kollade totalsumman och la nerpengarna. 

då jag frågar vad min dricka kostade.. vi kollar på kvittot och Angelicas syster skriker
"Vadå bannansplitt?!!"
"Ja,jag såg det ni fick fel kvitto, erat är dyrare" säger servitricen som står vid bordet bakom oss
"Vafan, vi skulle bara ha gått!"

Kulig middag! :D

Vi åkte vidare till rådmnasgatan och irra om kring för att hitta stället med spelningen.
Väl framme så beställde vi dricka, då vi självklart fick visa legg... Nästa gång samma sak, men vi visade snällt leggen då han i baraen säger "Har inte jag redan kollat er engång?"
Jag börjar skratta och säger "Joo!"
det roligaste va att han skämmdes typ xD.

Vi lyssnade på bandet, drack och snackade. Vi fick gå lite innan de andra för att hinna med sista pendeltåget till tumba. Vi satte på oss tjockare kläder på pendeln så vi slapp frysa på vägen hem. Väl inne så softade vi bara och kokade makaroner till det vart det ketchup.. så avangserat ;).

Sen gick vi o la oss. Segade på morgonen, hon till skolan och jag hem.

På vägen hem stannade jag vid centrum, köppte nya koppel till hundarna. Då jag mötte farfar, han bjöd på lunch. MYS men det va två killar bordet bredvid som rå stirrade på mig! Det visade sig att de hade frågat farfar vem jag va! - helt sjukt! haha.

Sen handlade jag lite och farfar postade ett brev. Satte oss på en bänk och väntade på farmor och faster som skulle komma. Under tiden pratade jag med massa gammlingar, dom har så ont över allt, och sjuk vården är verkligen dålig och ojoj. Då ena tanten säger "Japp, nu vet du vad som väntar dig" och skrattade. Men jag håller med, sjukvården suger verkligen idag!

Sen fick jag skjuts hem av farfar, då jag tog en snabb dusch och sen film med lillasyster.
Nu har jag precis pratat med Sara och lite så.



Puss Puss<3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0