Vintern + mörkt ute = Depp.. ?

Egentligen, varför är man så glad och pigg på sommaren när det är grönt och blommorna blommar osv. Vintern är väl egentligen minst lika vaker med sin vita snö?.. Varför blir vi människor så deppiga på vintern?..

Kanske är det så att vi går emot oss själva.. Jag menar, deflesta djur går i ide (smarta som dom är). Om det är något djur som bör göra det så är det ju vi människor?? Efter som att när de är kallt så stannar vi hälst inne, vi tycker de är jobbigt med alla kläder, det blir kaos i tarfiken, och fler omkommer och fler tar självmord. Bara jag som tycker att det är något fel då?.

Vi kan antingen göra som vissa djur, gå i ide. Då vi kanske sover bort för mycket tid?
Vi kan också göra som fåglarna som flyger väster(söder?) ut (väster elle rsöder ut?)

Istället så gör vi inget, jo vi klagar, och blir deppiga.
Men hur skulle det vara om vi gjorde något åt de hela? ;)

Jag själv HATAR vintern just nu! Så jag skulle mer än gärna resa någonstanns där det är VARMT eller bara sova under ett varmt dun täcke ;)... Vad säger ni?
men jag måste erkänna att vitern kan va mysg den också, åka skidor/pulka fika med varm choklad.. Men den passar inte in i stockholm, den till hör norrland och andra vinter resmål.. tycker jag ;)

Lite flumm inlägg kanske men det här är något jag börjat att tänka på nu så fick bara lust att kladda lite i bloggen ;).

Puss Puss<3


Kommentarer
Postat av: Lissie

Man borde uppskatta vintern mer, tänk vad jobbigt om det var (halvdålig) sommar hela tiden. Fast vintern är lite för lång, särskilt i år...

Kram

2010-02-25 @ 23:29:00
URL: http://thinline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0