Går dagen.. Långt inlägg!

Fredas natten mot lördag kunde jag bara inte sova, trotts att Micke låg bredvid så va det omöjligt. Jag gick upp vid halv 1 och kollade lite på tv, då jag vart liite tröttare men de tog några timmar innan jag somnade. Jag vaknade vid 8 tiden men små somnade i mellan fram till nio tiden, kvart i tio gick jag upp och tog en dusch. Sen gick jag och la mig igen bredvid Micke, då minnsan kunde jag ha somnat bums men då va de dax att kliva upp.

Micke gick upp lite för mig och klädde på sig.. Han satte även på sig jackan då jag plötsligt vart på dåligt humör.. Jag frågade fall han inte ville ha kaffe eller något, nej han skulle åka. Vi fick skotta IGEN han hoppade in i bilen och jag kolla så han kom fram. Det gjorde han. Jag fortsatte att skotta då han går fram till mig och tar tag i min arm.. Han pussar på mig och säger att han älskar mig och ger mig en till puss... Jag vart lite gladare men va en då lite besviken.

Vid halv 12 tiden åkte jag och mamma till Trollbäckens centrum för att hämta ut mitt paket på posten YEY! Sen va det bara att åka direkt till träningen. Sarah kom vid tjugo i då vi började prata om tjejerna. Att domligger efter och måste välja om dom vill gå vidare eller vara kvar på den här nivån som vi är på nu. Vi gick även igenom hur stökigt det är i leden.

Träningen började ovanligt bra, alla skötte uppvärmingen. Efter ca en timme så började dom klaga och busa igen, SUCK! Mot slutet av träningen vart jag skit förbannad då dom skärpte sig liite. Vi bytte till trampett då dom körde frivolter, dom va ovanligt höga (tack vare mitt hööga matt berg! xD). Dom strömmar 2-3 varv sen ska vi köra ett sista då Sarah skafilma. Jag tror att 3-5 gymnaster han hoppa sen kommer en tjej...

Hon hoppar suuuper högt och blir lite rädd att hon kom så högt så hon tappar kontrollen och är på väg att falla ner som ett mag plask då hon vrider sig och landar på armbågen.. Den vred sig!
Jag lindade och la på is och pratade lungt med henne och frågade hur de känndes och lite så. Sen försökte jag få henne att tänka på annat. Hon fick en av mina spec alvedon (innerhåller smärtstillande). Efter en kvart började den verka och jag märkte att hon skrek inte riktigt lika mycket. Hon va i STOR CHOCK!

Medan jag tog hand om henne försökte sarah få tag på vår-guiden (eller vad de heter). Men så klart va de köer så vi tog beslutet att ringa hennes föräldrar. Men som ni säkert vet så va de ju väärdens snö kaos så de tog tid att komma fram. Vi ringde till en ambulans, vi tog det beslutet för att de skulle ta sån tid för dom att komma in till sjukhuset, köer och av spärrningar på vägen..

Abulansen kom efter ett tag. Gav henne en massa olika saker. Ingen fick absolut inte röra hennes arm! Hon va vääldigt bestämd och lät nästan lite agresiv. Sen åkte hon med abulansen.

Vi fortsatte träningen och dom va lungna ett tag, sen började dom stoja då jag skrek ut att de räcker med en skada och att dom får lungan ner sig.

Efter träningen åkte jag och sarah med bussen till gullmars, tunnelbanena va AS försenade, tror jag väntade i 20 min. SUCK. Jag skulle träffa pelle och han är inte van vid stockholm så ser jag att mobilen håller på att dö. Shiet. Jag fick skriva fort att vi kan mötas utanför åhlens där nere vid spärrarna. Messade när jag va framme (jag fick stänga av och sätta på mobilen). Jag får ett sms "Jag är framme, vart är åhlens" Då jag kännde mig lite korkad som bestämde där. Jag fråga vart han va.

Möta Pelle! :D

Han va vid spott koppen (självklart sa han "en ring där man kan kolla ner på folk). Så jag tog mig dit. Jag smög fram till staketet och kollade runt i cirkeln.. Jag såg en som stod och glodde rakt ner på folket och tyckte att de såg ut som han (har bara sett bild på han nu när han är "stor") hehe.
Vi tog en fika, men jag va väldigt trött och seg efter allt som hänt på dagen.
Så vi satt och små prata i kanske två timmar och sen började vi röra oss hemmåt, bestämde att ses i morgon.

Jag gick ner till t-banan. Fick vänta i 20 min på första, den va SMOCK FULL typ 3 pers kom på. Sen får jag vänta ännu längre, efter en kvart så frågar jag en sl tjej (en som gick runt och sa åt folk att inte stå på de vita) om det fanns någon buss till gullmarsplan. Så klart fanns det inte.
Hon berätta om en rese ersättning och att de va helt okej att andvända den vid de här tillfället. De som va problemet va att man måste ligga ute med pengarna i några dagar (ca 800kr).
Så mycket hade inte jag på mig. Så jag fick stå där. + att mobilen va ju nästan död så jag kunde varken ringa någon eller lyssna på musik. Det tog lite mer än en timme från t-centralen till gullmars :O. När jag kommer fram så får jag vänta på bussen i 40 min så jag går in på pressbyron och låtsats att inte kunna veta vad jag ska köpa xD.

Väl på bussen så ville jag bara vara hemma, jag hade hunnit ringa mamma och frågat fall hon kan hämta mig vid bussen. Jag hade ingen kännsel i mina tår och jag hostade och va förkyld - sjuk. Efter att vi passerat norra sköndal så börjar bussen köra typ 10km i timmen... DET VA EN PLOGBIL FRAMFÖR! - trodde jag skulle dö!

Så buss resan tog OVANLIGT lång tid men väl framme så stod mamma där med bilen <3. När jag kom in satte ja mobilen på laddning och sms:a pelle att nu va jag hemma.. haha han undrade om jag hade gått hem!
Efter det tog jag en LÅÅÅÅÅNG VAAAARM DUSCH! tror jag duscha in nästan 35-40 min och jag såg hur de ångade från vattnet uppe i taket och glaset vart helt immigt x). - trotts duschen så hade inte kännseln i tårna kommit tillbaka :(. Och jag började frysa efter ca 10 min. Tog en kopp te med mamma sen gick jag och la mig, kollade på sol sidan och sen somnade jag vääldigt fort...

I morse vaknade jag av att jag inte kunde prata. Det tog låång tid innan rösten kom, klump i halsen så de gör ont att svälja. Jag hostar och nyser lite då och då :/ blää jag pallar inte att vara sjuk!
1. Jag HATAR DET
2. Jag ska träffa Soffan på måndag som jag inte sätt på 100 år typ!
3. Jag och Mickis skulle ev träna på måndag morgon och det har jag läängat efter

Men så klart ska man bli sjuk så får se hur de blir med allt nu :( JÄVLA HEM RESA, JÄVLA SL dom får FAN fixa extra bussar när tunnelbanan inte funkar!


Här e blommorna från micke ponken, visst är dom FINA :D


Nu ska jag föna håret och sminka mig lite, vill träffa pelle innan han åker hem. Annars hade jag varit hemma och vilat under täcket.. Men efter som att han åkt en typ 7 timmars buss resa så ;).

Pussile Puss<3<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0