Underbar dag!

Igår åkte jag till Micke, kom till honom strax innan sex. Jag slappade bara lite och läste lite ur boken, carina kom efter en stund. Det vart vofflor till middag, jag åt fööör många, men det va så gottigt! :P

Efter maten så hoppa han i badet och jag kollade lite på tv. Som jag sa i tidigare inlägg så vågade jag inte säga något om hur jag känner och undrar vad han känner och tänker. Så han somnade ganska fort men jag låg själv vaken och tänkte.. Efter ett tag fick jag så fruktansvärt ont i magen. Jag kunde inte röra mig för så fort jag rörde över eller under kroppen så va det som ett bälte som drågs åt. 

När smärtan minskade så tog jag mig långsamt upp och hämta mina mag tabletter. Jag gick in och la mig igen, jag smyger alltid så tyst jag kan men denna gång så; stännger jag dörren lika tyst o försiktigt som jag brukar men den gnisla/knarra till AS högt! Jag vänder mig om för att smyga mig fram till sängen då jag snubblar på matt kanten och säger "aj faaan" väldigt högt!

Väl framme vid sängen ska jag smyg-krypa upp i sängen på "min plats" (som är den innersta, så klart) då han har sitt ben "uppe" så när jag lutar mig fram så slår MIN ONDA mage i knä skålan då jag fick as ont igen... Men tabletten hjälpte ganska fort, efter en kvart tror jag att jag sov igen. Men då va ju klockan redan tidig morgon.. men men...  - Men tänk vad klantig man kan vara!

På morgonen så myste vi massor.. Jag menar verkligen att vi BARA MYSTE! Inget annat. O de va verkligen underbart mysigt hehe! Vi gick upp, jag tog en kopp te och macka med Carina (vill ju få in en vana att äta när jag gått upp) Micke själv varken åt eller drack NÅGOT! Då jag blir lite sur över att om jag tackat nej så skulle han ge mig konstiga blickar eller bara sucka åt mig..

Efter att vi ätit så går Carina ut i badrummet, de menas med att jag och micke sitter ensamma i köket, då vi faktiskt pratar med varandra!!! Han frågar vad jag ska göra under påsk, då jag svarar ärligt att vi ska typ inte göra något så jag ska ev till Mickis o Philip. Då han frågar om jag vill med till hans syster - ASSO JAG TRODDE JAG HÖRDE FEl!! - men jag svarade "Ja det kanske jag kan".

Bådde han och Carina är nu klara för att bege sig till stan, jag o micke sitter fortfarande i köket, då han frågar vad jag ska göra nu. Jag säger att jag stannar hos dom, duschar och så, för att de känns inte som någon ide att åka hem mellan träningen, så jag åker direkt från dom.. Han tittar på klockan och säger att jag kanske inte hinner med dom till stan.. - Men jag sa att jag tror att jag hinner det, och så frågade jag om det va säkert.. Han svarade att om jag skyndar mig nu så kan vi åka på engång så hinner jag hänga med. JAG TRODDE JAG HÖRDE FEL IGEN!

Vi går av
vid t-centralen och går in på NK. Åker upp till barnavdelningen och kollar på gosedjur (Micke ska ju bli morbror i sommar och han vill ge barnet de där specella gosedjuret) Det fanns massa söta saker, men han hittar en jätte fin nalle, eller den hade en specell färg. Den kostade 800 kr ca... Vid kassan så frågar vi om domkan ta bort jungfru benet som sitter fast inne från nallen och som är fäst i en lapp. Dom i kassan fick roligt..

De va de som va "värdet"/märket på nallen, det som visar att den kostar som den gör. All vi tre sa i kör "Jaha" hahaha. Sen gick vi och käka lunch på ett ställe vid kungsträdgården, irritereande att jag minns inte namnet, jag tog cecar sallad (eller va de heter) as gott verkligen!

Efter lunchen så går vi runt lite i gallerian. Jag åker hem och dom hem till sig. Det första jag gör när jag kommer hem är att städa typ hela huste. Sen tvättar jag håret under kranen, pappa kommer hem och kör mig till träninge.Den va så sjukt seg. Men i slutet körde vi "påskkärring stafett" och sen att dom skulle ha ett ägg på skeden och gå. Sist av allt så gömde vi påskägg som dom fick leta feter.

Nu är jag hemma och ska ta något att äta, HOPPAS att pappa köpt de jag bad honom om! - Höhö!

Ps. Jag undrar om han slagit i huvudet.. Först frågade han mig om jag ville med till stan och sen om jag ville vara med och fira påsk! :O vad har hänt? - Så i morgon blir det att åka o köpa ett litet ägg till honom :P Så de va kanske tur att jag inte sa något kvällen innan om varför han inte vill ha med mig på saker.. höhö

Puss Puss<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0