Samtal.7

Idag gick jag upp vid tio över nio för att göra mig i ordning. Tog på mig kläder lite fort och sminkade mig bara lite enkelt och snabbt. Vilade lite och sen körde mamma mig till Elli. Jag gick in och fick vännta en stund innan hon kom halv springandes. Men det är ganska mysigt väntrum + att en annan tjej började små prata med mig. Väl inne hos Elli sa jag att de känndes som att de va länge sen vi sågs, hon höll med.
Vi pratade om hur jag mått och haft det den senaste tiden. Jag sa precis som det va, så otroligt skönt att bara låta tungan släppa ut det den känner för.

Jag hade även med mig mitt elev-vårds.protokoll som jag hittade här hemma för någon vecka sen. Hon fick läsa det, hon reagerade precis som jag. Så vi dividerade en hel del om protokollet. Sen vart det så klart en massa snack om mig och min vardag osv.

Jag va där ca en timme, hon har helt fullt upp just nu. Men när jag packade ner papper och kalendern så sa hon ord som jag (jag vet inte varför) inte trodde jag skulle få höra från henne.. Hon sa förlåt för att hon har så mycket men att jag är en av de få som verkligen berört henne och satt ett stort spår hos henne. Att jag är en av dom gulligaste och trevligaste personer hon haft att göra med. Hon tycker att jag utstrålar en varm energi,trotts att jag själv kan må skit så ger jag andra värme. M.m - Ja hon sa massa söta saker <3

Hon har fullt upp den kommande veckan då hon såg på mig att ja vart lite små nere. Jag såg på henne att hon skämmdes och hon sa själv att hon va hemskt ledsen, att det känndes verkligen inte bra att inte ha en enda tid för mig. Det värmde att höra alla dessa ord, att jag är specell för henne. Jag menar hur många ungdommar träffar inte hon? Och så är jag en av dom som hon kommer att minnas.
Hon sa även att hon brukar ha mig i huvudet när hon ska hjälpa andra, andvänder lite av mina förslag och meningar(så klart så nämner hon inga namn), - Det känndes verkligen som en ära hihi.

Samtalet känndes snabbt men endå mysigt. Nu ses hon och jag om två veckor men hon vill att jag ringer under nästa vecka, att vi har ett litet kortare samtal via telefonen. - Jag ska bara våga.

I övrigt så är jag på väg att bli sjuk, täpt i näsan och lite snorig, trött/seg och hängig.. Jag som ska på läger i helgen.

Nu ska  jag ta en koppte efter som att vädret vägrar ge någon värme.

Puss Puss<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0