Västerås "resan"

Igår gick vi upp klockan åtta, jag somnade vid 4 så han sova lite grann. Klädde på mig, packade väskan. Vi åkte och plockade upp farmor och farfar - då det vart väldigt trångt i baksätet. Sen va vi tvugna att åka till nyfors och hämta mitt busskort.

Resan kändes faktiskt ganska snabb även om jag, mamma och farmor satt som uppstoppade korvar där bak. Max klarade sig också utan att kräkas, men han hostade ganska reält när vi stannade till någonstans för att farfar skulle lämna in keno ^^.

Väl framme så gick pappa en sväng med mina hundar så de fick ratsa av sig. Vi andra gick in och började fixa med maten, och jag passade på att kolla runnt hur de hade gjort om, OJ så fint det har blivit! (typiskt nog så glömde jag kameran)

Det vart god mat, jag gjorde salladen ^^. Och sen... Min syster hade bakat värdens högsta tårta! Den va jätte fin + att hon hade bakat två STOOORA kassar med bullar. Så vi satt där i hennes hus med tända ljus och fikademed varmt te/kaffe och massa fika medans regnet öste ner utanför, väldigt mysigt. Jag fick värsta jul kännslorna. Och sen känndes allt väldigt konstigt. - Vart tog min stora syster vägen? vad hände med barndomen?
Hon bor i en villa med sin kille och har det väldigt bra, men tyvärr så har ju hon och jag halft om halft tappat kontakten. Därför så skulle jag sova över några dagar.

Men jag frös heeela dagen/kvällen och alla började klaga på att de va så varmt, jag fråga vart de va varmt och vart skit skur när de öppnade BÅDA fönstrerna i köket.
Lite innan vi skulle åka kännde jag att kroppen va aldeles svag och jag nös ganska mycket. I bilen vart de värre... Huvudet känndes tungt, allt började snurra, andningen känndes jobbig, ont i bröstkorgen, vart mer och mer snuvvig och yr av att åka i bilen. 

När vi väl va hemma sprang jag in i en dusch sen på med: Strumpor + raggsockor, långärmad tunn tröja, en t tröja + en tjock tröja, tjocka mjukisar, en halsduk och så klart luva. Hämtade dun täcket och satte mig i soffan men bara att gå från mitt rum till soffan gjorde mig sjukt yr. Så satt kanske 10 min i soffan för att orka ta mig till min säng. 

La mig ner och bara frös och frös. Mamma kom in med tempern.. 39!! JIPPI! + att jag andades tungtoch det gjorde ont i bröstkorgen. Allt verkte nog, precis allt.. Jag minns inte allt från i går heller för att jag va så borta. Efter att tagit tempernoch mamma tryckt i mig någon special alvedon (ej recept fri) så vart allt värre, då hon sa att snart blir det akuten. 

Men jag somnade av utmattning efter ett tag, mamma sprnag hi och dit pappa kolla på tv, lollo kom in och kramamig och sen sprang hon runt med mamma. Allt va så virrigt så POFF försvann jag. Jag minns inte när men vet att allt bara försvann från mig. 

I morse vaknade jag, oj vad kroppen va tung och trött, huvudet spediellt. Men armar och allt är bara helt jätte svagt. Men febern e borta, den tunga andningen är borta, den värsta mag verken har gått över. Men jag kännermig som en gummi människa. jag gick upp klockan två för att försöka få i mig en mackaoch en kopp te. Sen såg jag lite av idol och sen gick jag och la mig igen. 

Jag mår verkligen helt sjukt konstigt. Men är väääldigt tept. Och just nu försöker jag förstå vad som händer med mig. Det tråkigaste av allt va ju att jag inte kunde stanna hos syster i västerås, så det vart en väldigt kort resa. 

Nu sitter jag här helt ensam hemma, mamma och pappa är på lilla systers fik och fikar sen ska de handla och fixa.

Sms:ade så klart Micke, han är också sjuk.. men sjukt deppig och jag vet inte hur jag ska pigga upp honom. Just nu behöver jag piggas upp en smula.. Pigga upp varandra? - Nej jag har försökt pigga upp honom men det är... Omöjligt!   


Vart ett konstigt inlägg med de mästa kort-draget men de är för att huvudet känns tungt och jag måste nu lägga mig och vila.


Puss Puss<3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0