Inte okej.

Igår när jag vaknade va jag feber fri, men man ska inte ropa hej för än man kommit över bäcken... Nej för sen steg den mer och mer. Så frammåt kvällen så började jag må mer och mer illa. Och efter som att de va evigheter sen jag hade feber och va sjuk på det här sättet så har jag svårt att avgöra..

Men tydligen så är jag/min kropp, väldigt kännslig för feber. Minsta ökning så kan jag må illa, det märkte jag...

Jag och lollo va i hennes rum och snackade och satt vid varsin data då plötsligt huvudet känndes tungt, jag kände mig väldigt illa mående. Jag ställde snabbt ifrån mig datan och sprang in i mitt rum släckte alla lampor och slängde mig på sängen. Mamma kom in med en hink, som doc aldrig kom till andvänding (skööönt det!).

Då febern va 38,6 så fick jag en såndär spec alvedon (ej recept fri) men det är första gången som jag tar alvedon och känner att den hjälper. Riktigt bra, men tyvärr så vet jag inte hur man får receptet till den, mormor som sickar dom till mig ^^.

Men vet ni hur det här känns? - Det ända bra är att jag sover mer.. MEN fel tider. Jag somnar nästan på morgonen och vaknar sent på dagen, runt 11 :O. Det är inte okej!

Jag har sovit bort två dagar och känner att jag har börjat tappa bort veckodagar och datum! - Inte okej att må så här!

Glider ifrån allt! - När man själv inte mår så bra och glömmer bort att skicka sms så glömms man själv bort. Idag fick jag ett sms då jag vart suuuper glad.. men som sagt så ska man inte ropa hej.. Det va från comviq, dem tacka för att man andvänder dem!

Jag klandrar ingen för att inte hört av sig, jag bara känner att det skulle ha piggat upp mig. Men jag får skylla mig själv lite efter som att jag inte heller skickat sms och jag menar INTE att någon ska komma och dadda med mig och tycka synd om mig. Alla är trottsallt inne i sina egna liv med sina egna saker. Och just nu sitter jag här med svullnade ögon, dunkande huvud, mage som verker, hungrig men endå inte, näsa som riner, nyser va femte sec... Så jag vet knappt vad jag själv skriver just nu... Så ska nog gå och vila ytterligare en dag bortkastad..

Kanske kroppen som säger ifrån av sig själv att hjärnan måste sova mer och sluta stressa 24/7, men jag har faktiskt ingen aning om varför.


Puss Puss<3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0