27-29/11.. Hon är Magisk!

Ja, jag vet inte riktigt vart jag ska börja.. Men vi kan börja med fredagen då jag och Mickis skulle ses och dra ut på kvällen.

Fredag: Jag åkte till Mickis jobb och bådde hon och jag kännde oss sega så vi drog hem till henne. Philip va hemma när vi kom, glodde lite på tv och sen åkte vi till Älvsjö (tvärbanan och pendeltåg). Vi gick i 100år, haha nej men det va en liten bit att gå innan vi kom fram till thai resturangen. Under tiden vi gick så ringde vi Micke 2000 gånger men inte svarade han inte. Efter vi käkat drog vi till pendeltåget och skulle ut på krogen... Men det sket sig för nästan alla bangade. Så vi drog till liljeholmen och "shoppa" på Ica.. Glass, frysta bär, choklad och godis ^^. Fixade med glassen och letade fram en film Batman 2 va det tydligen, inte sett ettan och fy vad ruskig den vita gubben med rödmun va! Uurhg *blink* *blink*.
Bådde Mickis och Philip somnade under filmen men jag va klarvaken. Vid halv ett gick dem med mig till Tvärbanan och jag åkte hela vägen hem, och kom hem levandes. Jag hatar att åka själv när det är mörkt. -Det va en jätte trevlig och mysig kväll :)

Lördag: Morgonen började med en dusch, måla naglarna, sminka mig, packa med "fin" kläder och klädde på mig leggings och ett linne. Gick till träningen då jag ringde micke-picke på vägen, flummigt värre va de samtalet x). Efter träningen bytte jag om fort som satan och jogga till tyresö gymnasium, där pappa stod med bilen och väntade. Han körde mig till Micke :).
Va där vid halv 5 och de andra skulle komma klockan fem. Det vart en god middag och väldigt trevligt.. )Om man bortser att Micke typ sket i mig) Men jag pratade med dem andra och försökte roa mig på egen hand.
Men kvällen vart värre. Jag skulle på Glögg Mys hos en gammal go klass kompis, men micke hade andra planer. Han bestämde att vi skulle hem med hans syster och de andra.. Så vi åkte dit, han va dryg vid middagen, han va dryg under fikat, han va dryg i bilen, han va alldeles för dryg när vi kom fram. Så jag gick in i ett eget rum och surade! - Ärligt ni skulle förstå mig om ni satt i mina kläder.  Men någon sa till honom att jag låg på sängen och va sur (mer besviken) För strax efter så kom Micke in och grejen är att sekunden innan så satt han i soffan utanför rummet med sin syster och skratta, så därför tror jag att någon sa till honom. Men han kom i alla fall in i rummet där jag låg på mage med huvudet ner gräft under mina armar. Han satte sig på mig och började pussa på mig och fråga va de va, sen la han sig bredvid mig och började små skoja om saker. Jag själv vart helt tom i huvudet och visste inte vad jag skulle säga, men fick ur mig lite grann av det jag behövde säga till honom.
Sen hade vi alla fyra väldigt roligt i soffan och pratade mycket om Thailand. Madde gick och la sig först, jag satt kvar ca en halvtimme - timme sen sa jag godnatt.

Söndag: En väldigt rörig dag.

Vi vaknade vid tio tiden och jag hade sovit sämre än någonsin nästan, så jag va super trött och av någon konstig anledning så vaknade jag sur. Micke gick upp någon minut innan klädde på sig och gick in i badrummet. Jag klädde på mig långsamt och gick sedan in i badrummet. Vart smått chockad när jag kom ut och såg att han va kvar. Trodde att han skulle ha dragit, så jag vart lite smått glad inombords (i onödan) Man ska inte ropa hej för än man har kommit över bäcken, när jag tog på mig skorna och jackan, vilket tar en liten stund för att jag dels har dragkedja på skorna och sen en jacka med tröga knappar. Då gick micke ut innan mig, sist väntade han en bit untan för. Idag när jag öppnade dörren och gick ner för den lilla trappan så jag dörren stängas hos grannen. När jag öppnar dörren hör jag Mickes mamma fråga efter mig.. När jag går in i köket där alla sitter, slänger kurt ur sig en kommentar "Har du kudden kvar i ansiktet" jag va inte alls på humör för skämmt så jag sa bara "Mmm, visst" Carina försvarade mig lite.
Jag tog en kop te och en macka. Ville inte alls ha den där äckliga mackan men jag vet hur tyst det skulle bli och vad Carina skulle tyka om jag inte åt något. Men det tog emot som satan, tog nästan en timme att äta den. Så under tiden han de andra gå ner och renovera hos Madde - (huset bredvid) Jag och Carina gick bara runt och gjorde ingenting. Madde tog med henne och undarna på en prommenad och någon annan skulle handla. Rangna satte på tv:n och jag kröpner i en filt och låg på soffan. Sen kom hundarna in och jag va med dem. Dagen gick ganska segt och Carina kom in och gjorde sälskap en stund. Sen gick hon ner för och kolla på bygget. Ragna kom tillbaka och började duka fram för lunchen då alla kom in och käka, jag kollade på idol så kom sist till bordet igen, hatar verkligen det och inte va jag hungrig, men tog en korv för syns skull. Sen kolla jag klart på idol och Ragna började fixa med fikat.
Några kom och snabb fika, sen åkte dom, några kom inte pga dåliga vädret och köerna på vägen, några och och gumman fick socker fall så jag fick rycka in som doktor, ca någon timme senare åkte dom hem. Jag Carina och Madde började små fika med glögg och bulle. Någon halvtimme senare kom dom andra in. Fikade och sen började alla röra sig hem...

Väl hemma hos micke va jag fortfarande små sur på honom, tog en lång dusch. Till min förvåning pratade han lite vid middagen (första ordet till mig på hela dagen/kvällen). Precis när jag ätit klart ringer mobilen, det va älskade Mickis som jag hade sms:at med större delen av helgen så hon va insatt i mitt "drama". Det va perfekt, för då kollade ja lite på ensam hemma filmen och de andra satt i köket och snacka så jag kunde berätta hur jag kände utavdet som micke "gjort" och sagt. Senare planerar vi om att ses då jag fick gå ut i köket och fråga vilka dagar han kan. Sen in på hans rum igen. När han kommer in så är han plötsligt lite glad. Han blir altid så när Mickis är inblandad, vilket jag gillar! Hon är magisk! <3.
Men då han slängde ur sig på skämmt att han va bitter, fast jag vet att han menade det egentligen. Efter att jag och Mickis lagt på är Micke på skämt och skoj humör så kvällen vart ialla fall rolig och mysig <3



Haha, jag hade tänkt göra ett ganska kort inlägg.. Men det vart ganska långt och inte äns hälften är med xD.
Men vill säga Förlåt till Saskia och Paula för att jag inte dök upp på glögg myset! Och sen vill jag tacka Mickis som alltid finns där för mig, ärligt så trodde jag hon skulle tycka att jag va jobbig efter ett tag och jag visste inte vem jag skulle höra av mig till utan att skämmas eller hör att micke är en idiot. Då Mickis va perfekt :) <3

Hoppas ni andra har haft en trevlig helg! :)




Puss Puss<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0