25/11-09 "Operation" & En månad

Idag (igår) är det exakt en månad tills jag sitter på ett flygplan till Thailand med Micke och gänget :D. Jag längtar verkligen tills det, men samtidigt är jag sjukt närvös. Efter som att han känner alla väldigt bra och jag känner honom och sen dom andra har jag bara träffat några gånger. Men får hoppas på att de blir suuuper kul och skönt. Jag är mest orolig över hur Micke kommer att vara.

Jag gick upp vid nio tiden och tog ut hundarna. Sen vid elva tiden åkte jag och mamma först till Nacka strand och hämtade ut mitt pass. Sen stor handlade vi massa mat. Efter det stanna vi till i Trollis centrum och gjorde några ärenden. Då vi sedan satt och väntade på Lollo 100 år som skulle komma med 807:an från skolan.

Väl hemma så va bådde jag och mamma trötta. Jag packade upp alla mat kassar, efter det spelade jag och Lollo monopol x). Men han inte så långt för jag behövde börja med maten, stekt kyckling i sås och kroketter.

Efter maten började Lollo städa hamsterns bur och även lite i sitt eget rum och så. Senare på kvällen noppade hon mina ögonbryn, som enligt henne va buskar (om äns det, tror hon kalla dom för skog). Det gjorde ont som fan, spruta blod och jag vart helt super öm, men måste erkänna att resultatet var väldigt mycket bättre än va det va innan! x)

Snackade även med Soffan i telen och det va jätte kul, men jag sa inte så mycket tillbaka efter som att de va mitt under "operation" ögonbryn ^^. Men som valigt snackade vi om allt mellan himmel och jord <3.

Nu kommer ni läsare nog få lite skratt.. Jag och Lovisa satte oss framför Facebook och hon visade bilder från falun och skulle visa hur en kille ser ut som kommer hit idag för att de ska göra teknikarbete. Vi hitade en bild på han som va lite suddig men i alla fall. Sen förtastte vi att kolla runt då vi såg en bild på hennes kompis från balen. Då hon lånade min klänning. Lollo har bal nu i vår så då fick vi för oss att hon skulle pröva den och se om hon kan haden och så.

Den satt super fint och va mycket finare än vad jag minns att den va x). Hon stod och speglasig och va jätte vacker. Sen skulle hon ta av sig den... Ja det tog så där nästan 2 timmar, dragkedjan hade pånågot sätt fått taggarna att åka ur led. Så vi fixa och trixa med tång, stearin ljus, vatten, och så klart våra fingrar!
Tillslut så började vi kunna dra upp dragkedjan mitt i, så det vart ett hål. Sen spreta vi upp och jag lyckades dra av drakedjan från ena sidan så att hon kunde komma ur kläningen.. Så nu blir det att lämna inden på lagning. Men ojoj vad vi höllpå! Och inte nog med att klockan va runt 11 och vi ringde runt halva sverige för att få tips.. Så förlåt alla! Haha.

Sen gick jag och la mig för att läsa. Men jag säger bara en sak.. Att jag och Lollo tillsammans, ja omfolk skulle se oss skulle de ta oss till psyket, men oj så roligt vi har det och fy satan vad vi skrattar! xD <3



Ja det va min lilla dag det!


Puss Puss<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0