Barn?!

I går när jag och Paula åkte till skolan i onödan pratade vi om bran i framtiden. Det skulle vara helt fantastiskt att få ett eget barn, tänk kännslan. Men det som gör mig fundersam är att jag själv tycker värden är så konstig, orättvis och grym. Vill att barnen ska ha det bra utan all dessa mode inriktade saker som vi själva har skapat oss. Vi ser inte längre fin heten i att inte vara som alla andra. Synd, eller mer tragiskt. Vi gör livet mer komplecerat än vad det egentligen behöver vara.

Vill inte ut sätta mitt barn för värdens alla grymheter, men man får absolut inte glömma hur vacker den faktiskt kan vara.

Namn
Vi började självklart diskutera namn. Paula frågade om jag hade några planer på det. Jag skakade på huvudet och mötte hennes blick som såg ganska chockande ut. Jag gav henne svaret att jag vet massa namn jag INTE vill att den ska heta. Vill att den ska ha något fint ganska ovanligt, men inte allt för speciellt.
Jag har velat att mitt barn ska heta Max, men nu fick min hund det namnet för fyra år sedan. Då var framtiden om bran långt borta. Max kommer, förhoppnings vis, fortfarande att leva när jag får ett barn (om jag skaffar). Jag räknade ut förut att om han har tur i sitt liv så kommer han leva tills jag är ca 30 (fy vad hemskt att höra den åldern). Men jag skulle nog ändå inte vilja döpa ett barn efter min hund.
Men om det skulle bli en tjej då? - Jo då har jag gillat namnet Agnes ganska mycket, ful - fint på något sätt. Men Idol Agnes förstörde helt totalt det namnet så det är bara att glömma. Jag kopplar det atomatiskt till henne och det vill man inte direkt. När jag hör mina barns namn vill ja tänka på dom och ingen annan. 

Det jag kommit fram till är att
Om jag får en son ska den i alla fall heta Roland i andra namn. Inte för att jag tycker om det eller så men min morfar hete det, farfar heter det och pappa heter det i andra namn så det vill jag föra vidare. Speciellt efter min morfar efter som att jag aldrig fick chansen att lära känna honom. Han avled när jag va kanske 9. 
Om det blir en flicka ska hon heta Sanna i andra namn. Det namnet är ett ängla namn för mig. Just för att min kompis Sanna kom in i mitt liv när jag hade det som jobbigast och hur lite och dåliga vi är på att höra av oss till varandra så vet ci att vi alltid finns för varandra. Hon är en skydds-ängel så jag vill att mitt barn ska bära det namnet.

Längre än så har jag inte kommit i det tänkandet. Men jag har inte direkt bråttom men att tänka lite på det är aldrig fel.

pUsS!<33

Kommentarer
Postat av: paula

haha, ja va lite chockad :P men dt e bara för att ja nästan alltid vetat vad ja vill att mina barn ska heta :P haha, ja e konstig på dt viset kanske :P

2009-05-13 @ 18:24:07
URL: http://pauliita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0