Utbildning.

Har du nån gång tänkt på hur fantastisk kroppen är egentlign? Den sköter sig själv, ger oss singnaler när vi är hngriga, törstiga.. om det gör ont någon stanns eller så. Hjärtat pummpar på utan att vi behöver anstränga oss de minsta, eller om du skrapar upp knät eller börjar blöda på ett finger, det lagar kroppen själv. Det jag skulle vilja är att lära mig mer om vår kropp, om någon skadar sig i foten tex, okej då vet vi att personen har ont i foten.. Då vi frågar om den kan röra den eller om det gör jätte ont osv. Men vi har ingen aning om vad som egentligen hänt där inne. Ni får tycka att jag är knas, men jag vill lära mig om sånnt hära!

Efter det otroliga spännande ledarmötet gick ja in på datan när jag kom hem o kolla utbildning till läkare. Hittade en grym högskola därman pluggar 5,5 år = 11 terminer då de stod att dom 7 sista terminerna är man ute i arbetet på olika sjukhus eller vad man nu vill rikta in sig på. Det betyder att man sitter och pluggar 2 år och sen "praktik". Det är rena drömmen!...

MEN.. (nu kom det där "men" som oftast betyder något bra eller dåligt) jag läste vad behörigheterna var.. Matte D, Biologi, kemi, fysik B grattis till mig som gått den mäst oserigösa linijen så har läst matte A inget annat ämne som ingår där.. Det betyder att jag måste gå på komvux as länge, men pratade nyss med min stora syster och det finns en naturvetenskaplig kurs som innerhåller alla ämnen utom matte B. Jag kan läsa matte B på en tremin o  sen alla andra på ett år(2 terminer) och sen hålla tummar o allt på att komma in på högskolan!  



I övrigt har jag hört att min linije på gymnasiet ska ev lägga ner.. Det hoppas jag verkligen, den ger inga erfarenheter, fall man inte vill jobba i butik eller hotell.. Men plugga vidare, GLÖMM du måste plugga upp! Jag pratade med Amalia i klassen hon hade verkligen kollat upp de där o hon sa att om man har tur kan man komma in på handels högskolan, helt sjukt!




Kiss and Loove!<3


Kommentarer
Postat av: Mickis

Haha!! nu vet du vad jag ska plugga... ;) är exakt samma som veterinär, haha.. hemskt ja!



löööve <3

2009-01-26 @ 18:03:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0