1:a December, en evighet!

För att ta allt från början...

Den 30 December vart Lovisas hamster väldigt dålig, hon hade varit lite krasslig någon dag tidigare. Vid halv nio-nio tiden ringde jag in till djurkliniken där Mickis jobbar, efter som att jag vet att dem är bra på alla djur. Det va Mickis som svarade och jag berättade om Vilda (Hamstern). Det va synd att vi ringde så sent för vi han inte åka in, men Mickis bokade in oss dagen efter vid kvart över nio på morgonen. Vi bestämde även att Mickis skulle ta med lite saker från jobbet. Så jag, Lollo och mamma åkte till Årsta.

Jag och Lollo gick upp till Philip och väntade på att Mickis skulle komma. Vid 12 tiden tror jag att vi var klara, i bilen på g hem såg jag hur mobilen ändrade datum till första December.
När vi kom hem hjälpte jag Lollo med Vilda. Gick och la mig. Men jag låg och läste fram till klockan 2, både för att boken va så fruktansvärt bra och för att jag inte kunde sova. Jag somnade så där vid 3 tiden. 

Klockan fyra kommer Lollo in med Vilda och behöver hjälp med vita-min maten. Jag hjälpte henne och sen kunde jag inte somna. Somnade till vid halv 6 klockan ringde 6. Snacka om att man va slut när man vaknade. Kollade till Vilda och väkte Lollo. Vi kollade hur vi skulle åka och Mickis messade. Vi gav oss i väg vid tjugo över åtta med vilda ner bäddad i en liten bur som fick plats i en stor tygväska. 
På gullmarsplan köpte Lollo en Pucko och jag blåbärs soppa. 
Mötte upp Mickis på tvärbanan och sen åkte vi alla tre mot kleniken. 

Väl inne på kleniken anmälde jag att Vilda va på plats och vi fick fylla i en ankät. Jag fyllde i mitt person nummer och sådanna uppgifter och Lollo fick fylla det som handlade om Vilda. Mickis va med som skötare när vetrenären undersökte henne. Det första vetrenären säger efter att ha undersökt vilda lite grann är "Jag vet inget vi kan göra åt det här..." Jag tappade andan! Lollo berättade att hennes hjärta stannade till och hoppade över bra många slag och tappade andan... Veterenären fortsätter prata "Förutom den här behandlingen" Och så talade hon om vad som kunde göras. 

Hon skulle få antibiotika, ögon droppar och lite andra saker. Mickis tog betalt utav oss och vi fick lite rabbat ;). Köpte även riktig hamster mat åt henne. Vi tackade och sa hej då. 

Köpte mackor åt oss vid t-banan på ett mack/sallads ställe. Vi hoppade av i liljeholmen för att gå in på apoteket och köpa ögondropparna. Såklart funkade inte mitt bankkort så lollo fick springa och ta ut pengar. Jag måste erkänna att jag hatar apotekets nya system.. Först ska man stå i kö för att få ut det som står på receptet, när man fått det ska man gå till nästa kö för att betala.. Vad är de för fuckt up system?! 

Men men,vi betalade och sprang ner på Ica för att köpa lite färdkost. Vi hade tur, när vi kom ut till tvärbanan kom den precis samtidigt. Dess värre fick vi vänta 1o-15 min på gullmars. När vi kom hem fixade lollo i ordning i buren och Vilda hade börjat äta på grönsakerna som låg i rese buren. Efter att vi hadde gjort det mysigt för Vilda gick vi in i köket och tog varsin kop te. Sen gick vi och la oss, Klockan va nu halv ett och det va fortfarande första December.

Jag sov till tre tiden då jag gick upp, va super trött, frös och ville bara va hemma och slappa. Men jag bytte om och åt lite yoghurt och sminkade mig lite grann för att se lite ut som en människa. Tog min varma jacka och mina uggs + en tjock halsduk. såg ut som en lantis nästan men de va sköna kläder och varma! 
Väl inne på jobbet berätta jag lite kort om min systers hamster.. Den första jag sa de till hade verkligen starka medkännslor och hoppades verkligen på att allt skulle bli bra inom de 10 dagarna som hon ska ha medeciner. 
Den andra sa.. "En hamster?... Hahahaha, det är ju bara att slå den i väggen." Då min andra kolega svarade lite surt och försvarade mig. Själv sa jag inte så mycket. 

Visst jag tycker också att hamstrar kanske inte är något speciellt husdjur så som katter och hundar... Men efter som att jag hjälper lollo med Vilda och så har vilda en fantastiskt rolig personlighet. Så jag gillar faktiskt henne väldigt mycket! Så som jag gillar andra djur. 

Jobbet gick ganska fort, klockan halv sju vart jag själv.. Vilket va väldigt skönt. Inte såmycket kunder, men de va lagom mycket för mig som stod i natt mössan. När jag satt på bussen vid halv nio ringde Mickis (: hon undrade hur det va med Vilda, och så pratade vi om lite annat. 

När jag väl, äntligen va hemma la jag mig på soffan. Pratade lite med Lollo och frågade henne vad jag skulle säga till Micke.. Haha. Ringde Micke och pratade lite om allt möjligt (för en gångs skull så svarade han.. Tror det va efter lördagens kaos som han skärpte sig) Jag talade om vad jag och Mickis prtata om för planer på fredag. Han hade typ reäla humörsvängningar... Först lät han glad, sen smått irriterad, sen trött och sucka, sen glad, sen trött och seg igen så vi sa hej då och la på. Sen fick jag sms om att han försökt lösa en sak med sin far.. Men viste inte hur jag skulle tolka det sms:et. Men jag vart glad för att han antagligen ringe sin far för att lösa problemet. 
Efter att jag svarat på det sms:et så gjorde han massa smylisar och så då han verkade glad.. Ja jag fattade ingen ting men gick och la mig och skickade ett godnatt mess. 

Läste ut boken och sen somnade jag ganska snabbt efter, antagligen av utmattning. Klockan va runt halv elva och det va fortfarande första December :S känndes helt skummt x). Men kunde somna gott efter som att micke verkade glad och det mästa va i sin ordning. 
 Haha om du läser har så betyder det att du Pallade läsa heeela det här inlägget! Starkt jobbat ;D


Puss Puss<3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0