Helgen 0903 -27, 28, 29.

I fredas kom farmor och farfar hem till oss på middag för att gratta pappa som fyllde år på söndagen. Micke skulle också komma, men efter som att han jobbar på andra sidan jorden så tar det ett tag + att de va SNÖ kaos den kvällen. Farfar behövde äta så jag satt med men väntade på Micke-ponken. Han ringe två tre gånger för att fråga hur man åker ^^ haha (GULLIGT!). Sen åt han och jag men alla satt självklart med (: En stund efter det dukades kaffe, te och tårta fram. Vart massa snacka och skratt (MYSIGT!) . Senare började farmor och farfar röra på sig. Jag och Micke gick in i mitt rum för att bygga ihop min nya (FIINA) byrå.. Det vart bara en byrå för vi hade bråttom på IKEA men jag ville i alla fall ha den. Men det va mer jag som byggde och Micke låg på sängen och sa hur jag skulle göra. Förutom lyfta och banka vissa saker, det ställde han upp på och göra ^^ haha.

Senare borstade vi tänder och laddade ner en film.. Men medans den ladda ner så somnade vi nästan, så vi stängde av den och myste i stället (: . Dagen efter vart det att gå upp vid 11 och jag tänkte att jag för ENGÅNGS SKULL skulle ta en macka innan träning, skulle inte va hemma för än halv 5. Men då får jag en kommentar "Att äta ost på mackan är som att äta en hel chips påse till fruckost, det är lika mycket fett" Nej, nej så kan det bara inte vara.. Men människan mittemot mig fortsatte att snacka om det så jag slängde mackan och sen gav vi oss i väg. Den söta människan körde mig nästan hela vägen till träningen och sen hem till sig.. Han HITTADE :D haha.

Efter träningen åkte jag hem för att packa om lite kläder och så för att sedan ta mig till Micke. Det jag inte tänkta på var att jag bytte jacka så mitt bank kort, vardags buss kort och nycklar låg i den andra jackan. Men det gick bra en då. Va hemma hos han vid 7 halv 8 nångån. När jag kom upp va det bara Carina hemma, Kurt och Micke va nere i garaget och fixa med Mickes bil. Jag tänkte "Vadå fixa med hans bil?, dom va ju klara" men tydligen inte. Carina berättade att han köppt en DVD till sin bil. Jag fick en chock! Här är man redan orolig för att han leker på hala vägar och nu ska han ha en DVD som kan distrahera honom.. icke gill hos mig och Carina ^^ haha.

När dom kom upp från garaget så va varken jag eller micke hungriga men Carina protesterade "Jag vill inte ha två Skinn och Ben barn här i huset" Så hon gick in i köket och började värma på maten. Kvällen vart ganska lugn, kollade lite på tv och så. Micke snacka med sin syster då jag "råka" vässa öronen och höra "Men Linnéa är så i så fall vill jag ta med henne" Det värmde innom bords, när han pratar med sin storasyster får han lite mera söt unge röst så det lät extra SÖTT!.

När vi vaknade på söndagen va första ordet "Ska du med till Madde, du får det om du vill" Jag svarade självklart ja :) och då fick jag vet att de va stränga regler på att vi skulle åka om en halvtimme. Shiet tänkte jag men vi segade oss upp och börja "fixa" oss. När vi väl va klara och satte på oss ytter kläder så sa han att jag alltid är så långsam och seg.. Att det va en kvart sen han skulle ha varit iväg, Då Carina la in värsta bästa kommentaren "Men det är för din skull hon gör sig i ordning och det ska du va glad och tacksam över. Hon kunde lika gärna skita i att duscha, gå i stoora mjukis unk byxor och en skitig stoor tröja" haha :p. Sen åkte vi mot Uttran hem till Madde och Danne, då han passa på at testa den nya DVDn. Först en bil film, men han märkte efter ett tag att han kan inte se på film och köra bil samtidigt så filmen stängdes av och musik som han lagt in på den spelades i stället, skönt med as bra musik UTAN massa reklam och extra snack!

När vi va framme gick vi in.. Dom hade inte gått upp än och där kom vi, fast vi hade bestämt vid tio halv elva och klockan va nu ca tjugo i 11 :p. Dom fixade fruckost och vi satt och snacka en massa :) As fint och gulligt hus! Madde kom senare på att dom inte ställt om klockan så för henne va klockan kvart över 10 men att den nu va kvart över elva xD hehe. Micke och Madde åkte iväg med hennes bil för att undersöka vad det är för fel på den så jag och Danne gick in. Han visade vad som gömmde sig bakom alla stängda dörrar, det va as fina ny renoverade rum! Vart verkligen avis hehe :p. Sen satte vi oss framför tvn snackade en del och kolla på Robbinsom och lets dance lite halft. Dannes styv pappa kom på besök, riktigt rolig skämtar gubbe.. han sa tex "hörru fis lisa, vill du ha caffe?" haha fan vad jag skratta.

När Micke och Madde kom tilbaka åkte jag, Micke och Madde för att lämna mickes bil hemma hos han och sen åka all tre i Dannes bil hem till deras pappa. Väl hemma hos Mickes pappa, Thomas (heter han tydligen :P ) Hälsade jag först på han och sen gick vi in i sovrummet där tvilling systrarna Linn och Mira 6år hoppad på sängen. Mira hoppa upp i Mickes famn och gav honom en STOOR kram. "Ingen puss" Sa hon men då hade Micke nästan redan gett henne en :p. Sen ville nästa unge ha kram av sin bror. Jag kan säga så här.. Det jag hört om dom där barnen är att dom är väldigt speciella, dryga, otrevliga, vilda och lyssnar dåligt. När dom busade lät dom som minst 10 ungar! Men när dom va en och en som pratade med en va dom riktigt söta och snälla. Men Linn va mer lung och trevlig, Mira va mer den som bråka och sprang till micke och sa "Du är den värsta storebrosan jag har!" och sen gick hon till deras pappa och sa samma sak. En stund senare lungnade hon sig och sen satt hon och micke o prata om "bråket". 
Dom va VÄLDIGT duktiga på matte,engelska och stavning för att bara vara 6 år. Mickes pappa fick en kastrull och ett par tofflor av sina äldre barn :p.   Efter lite fika och så åkte vi hem till Micke då vi skulle gratta Cassandra efter som att hon fyllt ett år :). Men när vi kom upp hade Carina och kurt redan ätit, men till oss (mig) fans det SUPER god "tackos" paj ÄLSKAR DEN! tihi och micke som HATAR paj fick spagetti och köttfärs sås xD (barn unge).

Vi gick in till Sara och Crisse en stund, sen gick jag. Sara och Cassandra tillbaka. Då vi drack te och fikade :). Cassandra va inte så pepp på att öppna paket så det fick mamma Sara göra ^^. Även den här natten sov jag bredvid han som får mig att orka leva vidare, mitt syre - min luft! Måndag morgonen va INTE rolig, men tröstade mig genom att tänka tillbaka på den underbara helgen (: .


Mycket text men kompesation till att ja inte skrivit på läänge xD


Kiss and Loove!<3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0