"Barnvakt"

Idag har jag varit hemma från skolan. Jag är inte sjuk, utan varit "barnvakt" åt min hund. Päronen jobba idag och min lilla syster behövde verkligen till skolan (annars brukar hon kunna ha hemstudiedagar) och Max behöver mat varranan timme så vi kan absolut inte lämna honom ensam. Jag har pluggat och blivit klar med G delen på ett prov, börjat på vg - delen. Men det är Religion och jag bara somnar av alla konstiga saker hit och dit.. Skilnad om man är i ett land och man då vill veta om kultur och deras tro osv.. men i skolan borde man INTE behöva höra på det här!

Lika så med diskutioner i skolan.. Får man ha slöja får man ha keps/mössa.. får man inte ha keps/möss får man inte ha slöja, vad är det som är så svårt för skolorna att förstå?
Och självklart ska dom få ha sin slöja om dom vill, men då borde man få sin keps eller så också! Väldigt VÄLDIGT fel annars tycker jag.(jag har inget emot dom som har sin slöja, bara skolorna och så som säger att man inte får ha keps och mössa när dom får ha slöja)

Jag kommer ihåg engång när min kill kompis i åttan hade på sig sin keps och lärarna sa att han inte fick det, då han och jag startade diskutionen om slöja.. Då lärarna försökte komma med att det är en helt annan sak. Men dom lyckades inte så bra (om jag ska vara ärlig) så dagen efter tog han och jag på oss varsin slöja, då lärarna självklart frågade varför vi hade dom på oss och bad oss genast att ta av oss dem. Men vadå dom sa i går att det var en annan sak. och att de var tillåtet... Haha lite roligt minne :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0