.Dagarna.

Nu va det ett tag sen ja skrev..
Har sovit hos killen från Måndag till torsdag,
så det har varit en helt underbar vecka.


Måndag va ja på praktiken då Max va med o hälsade på chefens hund Jojjo (:
Efter praktiken åkte jag hem (vid 3 tiden lämndade jag gullmarsplan)
Lämnade Max o bytte kläder lite fort. Tog bussen tillbaka till gullmars, kl 4 va ja där igen :P
(o de är minst 15 min resväg) så jag va väldans snabb!
Sen raka vägen till Miicke, så myste ja där (:

Tisdag vakndae jag hemma hos Miicke, kände mig inte alls bra.
Men ja gick upp vid 9 o tog en dusch. Efter den varma sköna duschen gick ja in i miickes
rum igen. Carina låg o sov så jag stängde dörren försiktigt.

Det va nästan bäck svart i rummet, den lilla säng lampan va tänd. Jag satte mig på sängen....
Plötsligt knacka de på Miickes dörr.
"Är du vaken" hörde jag någon fråga. (det va Carina men jag va helt borta) satte mig upp, tog
på mig mjukis kläder o gick ut till Carina. Klockan va kavrt över 11...
Jag kvände mig jätte konstig i kroppen så det vart ingen praktik. Carina kände sig
också små kraslig så vi båda va hemma.

Vi tog en mysig lång fruckost, sen gjorde vi oss i ordning. Hon skulle till skärholmen o handla
så frågade hon om ja orkade o ville följa med.  Klart ja åkte med o handla, både för att hon e snäll o så
o sen för att jag sover där så ofta så kan ja ju hjälpa till o handla!

Efter vi handlat ville hon bjuda mig på fika, jag sa att det inte behövdes, men hon ville så gärna.
Så vi stta inne på ett mysigt fik. Titta de ut  på de regniga tråkiga trista vädret, jag satt o myste
med en varm choklad o Carina med en kopp caffe (:

De roligaste samtalet som vi pratade om, hur det är o vara gravid.
Att först har man en jätte mage sen bara nån stund senare så har man ett bar,
bara helt plötsligt. Vi pratade massa om det, då jag sa att jag aldrig kommer våga
skaffa mig ett barn för det verkar göra såå ont!
Då hon skrattade till lite o skaka på huvudet.

"Tänk att du kanske har ont i ca ett dygn, o framför dig har du ett helt nytt liv
som du får följa med."

Det va väldigt vettiga ord, så har ju inte jag tänkt. Då hon berättade om Miicke att han va inte så blå
röd som många barn e. men han hade så mkt fett o de gör att barnen får slätare o "renare" hy (: .. hehe

Efter fikat gick vi ut i de ruskiga vädret o åkte hem. Kvällen vart rolig o mysig.. Sara o Cassandra kom in.
Miicke jobbade över men han va hemma vid8 tiden redan :)..

Onsdag mådde jag lite illa men gick upp endå..
Det va bara jag o katterna hemma, kändes lite tomt.  Men jag duschade o fixademig sen åkte jag till praktiken.
Slutade sent för att ja går o kommer så ojämna tider.  Så vid kavrtöver fyra-halv fem lämnade jag globen.
Trode ja skulle hem men då började jag o Miicke snacka om att jag skulle till han, så sov där igen (:

Torsdag Vaknade jag när Mickes klocka ringde..
Han pussa på mig o kramade mig, jag hade nästan ingen röst då han trodde jag va ledsen eller så.
Men de va halsen som spökade. Han pussa hej då o jag somnade om. När jag vaknade igen var det
bara jag o katterna idag med. Så jag gjorde mig i ordning o sen när jag skulle gå..
Jag brukar alltid klappa katterna hejdå så jag vet att dom inte e instängda någon stans eller så.
Men nu hitade jag bara Morris. Sprang runt i kanske 10 min för o hitta Topsy. Hon låg under sängen
på en madrass så man såg henne knappt. Jag klappade henne o sen halv sprang jag till t-banan.

Dagen vart ganska lång o seg, lunchen va jobbig. Hade så ont i halsen att de knappt gick o äta.
Men fick i mig en yoghurt o en liten bröd bit. Idag så slutade jag vid 3 för att hinna äta innan träningen.
Carla kom på besök med sin bebis :) sjukt sööt! Men hon klagade på att vara mamma ledig.
Att det är tråkigt o ganska segt, hon har inget o göra så vissa dagar står hon o lagar mat till några mål
tider för att sysselsätta sig. O idag hade hon varit ute o gått hela dagen. Själv så tycker man att
de borde vara mysigt.

Efter praktiken vad snabbt hem, borstade Wiggo, åt en macka sen stack ja till träningen.
Den gick ganska bra, förutom att det är lite tjafsigt om 3 nya ska börja eller inte..
Dom faller för kompis trycket, så om en sa nej fick hon med sig 5st. Så nu blir det
att ringa runt till päronen o be domprata med sina barn.

Efter träningen fick jag o lollo skjuss av Uffe-Puffe, men när vi väl stod vid dörren hade ingen av oss någon
nyckel o ingen va hemma o ingen hade lakt ut en nyckel. Så vi gick in till grannen.
Dom vart så glada för att få be sök... Men jag tyckte de känndes lite att vi utnytjade dom.
Men vi fick mackoro kladd kaka.. hon frågade om hon skulle laga mat o så för att klockan va så mycket.
Men vi tackade nej o sa att vi nöjer oss med mackorna o kladd kakan.

När Pappa ringde o sa att han va hemma gick vi hem en stund senare. Jag pratade en stund med
Micke, men dum som jag är så väckte jag han! Men vi pratade en stund. O jag fick veta att vi inte
ses på fredag för han ska till sin granne då.
Sen lajag mig o tänkte en massa.. sen tillslut så somnade jag.

Fredag -  Inget speciellt (plugga)
Lördag - Träning 12:30 - 16:00 
Söndag - Fira syster 22år Becca ska sova hos mig.
Måndag  - Åker Jag,Sanna,Becca,Mikkan mf till Västerås.
Tisdag -    Får va hemma o bara ta de lugnt. (plugga)
Onsdag - Kort dag på praktiken (ca 2 timmar) sa chefen.
Torsdag - Träning 17:00 - 19:30 
Fredag - Ingen aning
Lördag - Träning 12:30 - 16:00 
Söndag
  - Ingen aning...

Villka dagar jag har!

Ne nu ska ja duscha!




Kiss and loove!<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0