Vad är detta?

Idag va jag MINST lika trött som igår, varför är jag så trött helatiden? Kan vi människor inte tänka ett steg längre.. IDE, att vi sover ut mera och alla kan ta de lugnt. Julen,tycker jag nu är väldigt falsk!

Tänk vad alla stressar runnt för att hitta den perfekta granen-perfekta julklapparna-perfekta jul skinkan- perfekta julsakerna.. Allt ska va så perfekt och fint, men varför ut sätter vi oss sjäva för det här?
 Vi låter varandra stressa runt o bli helt tokiga o slut körda för 1 dag, 24 december dåallt de perfekta är så mysigt! .. men är det egentligen verkligen värt all den stress o allt perfekthet för en enda kväll? All stress som bildas,sprider sig vidare.. Tänk att du står i en kilometer lång kö i en butik (på julen brukar dom vara långa) så står du där stressad, möjligt vis har du en tid att passa då det inte gör dig mindre stressad. Kassörskan/orna gör sitt bästa för att få flyt på kön.
Men även dom blir stressad av att se den låånga kön med människor som försöker hålla stressen inombords (misslyckas). Stressen syns rakt igenom! Även om man själv tycker att man döljer den så står man där med ett halv fejkat leende o ser glad ut. Jag ska absolut inte ljuga o säga att jag inte gillar julen, den e mysig men går att göramysigare o lungnare! Efter som vi aldrig får snö nu för tiden så försvinner där mer än hälften av julen, då borde vi ta vara på den mer..eller har jag fel? När man är liten är det klart att man upp skattar den (julen), för dom behöver inte stå i den där låånga kön, dombehöver inte stressa runnt o köpa julklappar eller stressa för att hinna köpa den perfekta granen. Dom kan ta de lugnt, jul baka, i skolan/dagis får dom jul pyssla. Så för dom är det självklart helt lungt o skönt.. Men märker ni, så bra som barnen har det..
 
Vi borde se på dom och ta åt oss av dom. Då skulle vi alla kunna njuta som dom. Så klart måste någon köpa julklappar, men man behöver inte överdriva.. alla barn får inte äns några paket för att deras föräldrar inte har råd, så kommer ett annat barn med 100 svin dyra julklappar. Måste julen vara så här? jag,jocke,sasha och carla har snackat om det härmånga gånger när vi jobbat. Carla reser bort över julen då hon sa "det ska bli så skönt, julen spårar ur mer och mer, allt blir så överdrivet"   Det stämmer det hon sa. Och vi får inte glömma dom perfekta jul korten på dina barn/djur - familjen. Fast du har barn som är 16 och tycker mamma är skit löjlig, "varför måste vi det här?" .. "de vart ju skit dåligt förra året" Visst kan de va roligt med personliga jul kort,men varför inte ta på tomte luvorna på sandstranden på sommar semestern?.. planera så att alla tycker de blir kul.


Va bara tvungen att skriva ner lite, kommentera gärna :D jag kanske är ute o cyklar.. Men nu får ni inte tro att jag är en jul hatare, jag älskar julen men tycker det börjar bli falskare o falskare ju äldre jag blir.


Kiss and loove! <3


Kommentarer
Postat av: Din söta Fatima

Jag tycker du har helt rätt! Så härligt att se att nån iaf tänker hur en riktig jul ska vara egentligen! Älskar dig MASSOR!!<333

2008-12-10 @ 21:32:24
URL: http://faatima.blogg.se/
Postat av: Jag Linnéa

Ja det känns lixom att allt ska vara perfekt,men vem ska det vara så perfekt för? vägra bara ta en grå sten o måla ett hjärta på.. nej de ska va nått svindyrt! jag fattar inte grejen med det.

Älskar dig med din söta unge :)<3

2008-12-10 @ 21:35:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0